استاندار کردستان: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت توزیع بودجه استانی باشد

استاندار کردستان گفت: اتمام‌ و بهره.برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت در توزیع اعتبارات باشد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان در سال‌جاری اظهار کرد: در توزیع اعتبارات دستگاه‌ها و شهرستان‌ها باید عدالت را رعایت کرد.

وی با تاکید براینکه اتمام‌ و بهره برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت در توزیع اعتبارات باشد، افزود: جز بخش کلاترزان در شهرستان سنندج، منطقه محرومی تعریف نشده اما در شهرستان قروه محروم‌ترین نقاط وجود دارد.

وی تصریح کرد: در کنار اینکه نمایندگان مجلس باید اختصاص و جذب اعتبارات برای شهرستان‌ها را پیگیری می‌کنند مدیران استانی نیز دنبال جذب اعتبارات از وزارتخانه‌های متبوع خود باشند.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: جلسات شورای برنامه‌ریزی با ریاست فرماندار و هماهنگی متولیان‌ سازمان برنامه و بودجه استان برگزار می‌شود در این جلسات مشکلات شهرستان‌ها باید براساس اولویت‌بندی پیگیری و برنامه‌ریزی.های لازم برای رفع آنها صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت در هر جامعه و نقطه‌ای در سایه وحدت و همدلی اتفاق می‌افتد، گفت: مجموعه مدیریت استان تمام وقت خود را صرف توسعه کردستان می‌کنند چرا که چوب هر نوع کم کاری در این زمینه به مردم می‌خورد.

استاندار کردستان تاکید کرد: همه با هم باید در مسیر توسعه استان تلاش کنیم و برای پیشبرد هرچه بهتر اهداف  ضعف‌های یکدیگر را پوشش دهیم.

وی اذعان کرد: اگرچه شاید اختلاف نظراتی هم وجود داشته باشد، اما همه مسئولان یک هدف مشترک که توسعه استان است را دنبال می‌کنند.

زارعی‌کوشا گفت: همایش رشد و توسعه بعد از سفر ریاست جمهوری به استان برگزار می‌شود و در آن مسیر و چشم‌اندازهای توسعه را تعریف و پیگیری می‌کنیم.

وی از جذب 350 میلیارد تومان اعتبار برای خط انتقال سد قوچم از محل تبصره 5 در سال گذشته خبر داد و گفت: 169 روستا با اعتبار 570 میلیارد تومان با همکاری سپاه در طول 30ماه در استان آبرسانی می‌شود.

وی به مشکلات موجود در نواحی منفصل شهری هم گریز زد و گفت: سایر نواحی منفصل شهری نیز مانند نایسر با مشکل رو به رو هستند به‌جای ارتقای نایسر از ناحیه منفصل شهری به شهر، بخشداری مرکزی در نایسر مستقر و این نواحی را نیز نظارت و مدیریت کند تا از این وضعیت رهاشدگی خارج شود.

زارعی‌کوشا در ادامه به سفر رییس جمهور به استان و اختصاص اعتبارات قابل توجه در این سفر به بخش‌های مختلف گریزی زد و گفت: بیش از 5 تا 6 درصد اعتبار اختصاص یافته سفر رئیس‌جمهور به استان، استانی و مابقی ملی است.

 انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه