لزوم گسترش مراکز مهارت آموزی و توانمندسازی شهرستان سیب و سوران

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: خانه‌های مهارت آموزی و توانمندسازی با هدف توسعه شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی با همکاری فرمانداری سیب و سوران باید گسترش یابد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از زاهدان به نقل از دفتر امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان، زهرا ابراهیمی در نشست مشترک شورای اداری و بانوان شهرستان سیب و سوران که با حضور فرماندار آن شهرستان برگزار شد،اظهار داشت:گسترش خانه های مهارت آموزی و توانمندسازی با هدف توسعه شاخص های اجتماعی و فرهنگی  با همکاری فرمانداری سیب و سوران انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود تنها پاساژ دائمی فروش محصولات بانوان استان در سیب و سوران،گفت:این ظرفیت ویژه به عنوان یک زیرساخت مهم می تواند منشأ آثار نیک دیگری برای توسعه کسب و کار،اصلاح فرهنگ کار و در نهایت ارتقای همه جانبه وضعیت زنان آن شهرستان باشد.

وی یاد آور شد:تکریم مقام زن و جایگاه آن در نهاد خانواده و جامعه با تقویت آگاهی و صیانت از حقوق بانوان میسر می شود و دراین راستا اجرای طرح های توان افزایی ،تاب آوری و مهارت آموزی ویژه خانواده ها و راه اندازی دفتر حمایت از حقوق زنان و خانواده دادگستری از برنامه های مهم دفتر در شهرستان ها است.

وابراهیمی بر لزوم تبیین خدمات نظام و دولت در حوزه زنان توسط مدیران تاکید و خاطر نشان کرد:ظرفیت های بسیار ویژه ای در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه اجرای طرح  توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان با هدف کاهش آسیب های اجتماعی بویژه مقوله ترک اعتیاد و  تقویت کسب و کار خرد وجود دارد و ضرورت دارد این خدمات علاوه بر ارایه مطلوب  به خانواده ها به ویژه در روستاها اطلاع‌رسانی و ارایه شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان از برخی مراکز ارایه خدمات و ظرفیت های ویژه بانوان این شهرستان، مرکز دائم فروش محصولات و تولیدات بانوان صنعتگر(پاساژ دائم ویژه بانوان) و بررسی مشکلات و چالش های پیش روی آنان، مرکز حصیر بافی ماهور بخش پسکوه و بررسی ظرفیت های صنایع دستی این بخش، پروژه در حال ساخت پارک بانوان و خانه مهارت آموزی،کتابخانه و خانه کودک بازدید کرد.

دیدار با رییس دانشکده و دانش آموزان طرح اعتکاف علمی و خوابگاه شبانه روزی دخترانه سیب و سوران  و بررسی مشکلات آنان از دیگر برنامه های مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان در سفر به سیب و سوران بود.

انتهای پیام/3139

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه