تاکید رهبر کره شمالی بر تقویت بازدارندگی نظامی این کشور

رهبر کره شمالی با تاکید بر لزوم تقویت توانمندی‌های نظامی کشورش، خواستار افزایش ضریب بازدارندگی جنگی پیونگ‌یانگ در برابر دولت‌های متخاصم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، رسانه دولتی کره شمالی امروز (جمعه) از درخواست «کیم جونگ اون» رهبر این کشور برای تقویت بازدارندگی نظامی پیونگ‌یانگ خبر داد.

کیم، در بحبوحه نگرانی‌ها از آزمایش اتمی جدید توسط کره شمالی، در پایان نشست مهم سه‌روزه با مقامات ارشد نظامی، دستور تقویت قابلیت‌های دفاعی کشورش را صادر کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از خبرگزاری «کِی‌سی‌اِن‌اِی»، کیم ریاست نشست بزرگ سه روزه هشتمین کمیسیون نظامی مرکزی را بر عهده داشت که در آن مقامات ارشد موضوع مهم «ارائه ضمانت نظامی برای تقویت بیشتر بازدارندگی جنگی کشور را تایید کردند».

در این دیدار، کره شمالی اشاره‌ دقیقی به بازنگری در برنامه‌های جنگی خود نکرد اما تاکید شد که پیونگ‌یانگ تصمیم گرفته وظایف عملیاتی یگان‌های خط مقدم خود را با «یک طرح اقدام نظامی مهم» تقویت کند.

به نوشته رویترز، «هونگ مین» کارشناس ارشد مؤسسه اتحاد ملی کره در کره جنوبی می‌گوید: «کره شمالی می‌توانست استفاده احتمالی از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را در برنامه‌های عملیاتی جدید خود با توجه به استفاده از اصطلاح بازدارندگی جنگ که برای اشاره به قابلیت‌های هسته‌ای استفاده می‌کند، اضافه کند».

«یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی نیز در پاسخ به سوالی درباره این نشست کره شمالی گفت سئول در حال آماده سازی یک «پاسخ قاطع» در مورد فعالیت‌های پیونگ‌یانگ است.

طبق گزارش رویترز، این نشست که از روز سه‌شنبه آغاز شد، از سوی کشورهای متخاصم کره شمالی به دقت زیر نظر گرفته می‌شود زیرا می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد زمان آزمایش اتمی این کشور ارائه دهد. (جزئیات بیشتر)

هفته قبل بود که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با ادعای آماده‌شدن کره شمالی برای انجام آزمایش اتمی، گفت با متحدان واشنگتن برای پاسخ دادن به این اقدام احتمالی در گفتگو هستند.

کره شمالی حداقل ۱۸ دور آزمایش تسلیحاتی در سال جاری انجام داده است که نشان دهنده افزایش ذخایر زرادخانه‌های هسته‌ای و موشکی این کشور است.

انتهای پیام/م

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه