| پیش‌دبستانی جزو ۴ دوره تحصیلی نیست

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: دوره پیش‌دبستانی جزو ۴ دوره تحصیلی آموزش و پرورش نیست اما در مناطق محروم با حمایت دولت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، تعدادی از مخاطبان آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در سامانه با ثبت سوژه‌ای ، خواستار دولتی شدن دوره پیش‌دبستانی شدند.

این افراد عنوان کردند: «نبود یا کمبود پیش‌دبستانی‌های دولتی یا عدم‌ فعالیت آنها، اولیا را با تک گزینه‌ آموزشگاه‌های غیردولتی و خصوصی مواجه می‌کند. شهریه‌های بالا، باعث می‌شود که بسیاری از مردم، در راه تهیه مخارج آن دچار مشکل فراوان بشوند یا به کلی قید فرستادن بچه‌ها را به این مرحله از آموزش بزنند و این با اصول انقلاب اسلامی در تضاد است. افسردگی کودکان و شرمساری درونی اولیا در این ماجرا غیرقابل انکار است».

در سند تحول آموزش و پرورش به سند بالادستی این وزارتخانه که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، عنوان شده که سن تعلیم و تربیت رسمی ۵ سالگی است اما سن افراد لازم‌التعلیم (لازم التربیه) طبق قانون مشخص می‌شود.

همچنین در این سند طول دوره تحصیل ۱۲ سال ذکر شده که در چهار دوره سه ساله محقق می‌شود و لازم‌التعلیم در اسناد آموزش و پرورش ۶ سال تمام است.

صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد اظهار کرد: طبق قانون که صراحتا مشخص کرده است فقط برای مناطق محروم امکانات دولتی برای دوره پیش‌دبستانی در نظر گرفته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پیش‌دبستانی جزو دوره‌های تحصیلی نیست و به همین دلیل دولتی نیست، گفت: پیش‌دبستانی دولتی نیست اما در مناطق محروم باید با حمایت آموزش و پرورش انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه