مبارزه با اعتیاد نیازمند عزم جهادی مردم و مسوولان است

فرماندار سنندج مبارزه با اعتیاد را نیازمند عزم جهادی مردم و مسوولان عنوان کرد و گفت: تقویت باورهای دینی و ترویج مبانی اعتقادی راهکاری موثر در ریشه کن کردن اسیب های اجتماعی است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از سنندج حسن عسکری در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: اعتیاد و سومصرف مواد مخدر بلایی خانمانسوز است که زیان زیادی را به جوامع وارد می.کند.

وی خاطرنشان کرد: گردش مالی بالای مواد مخدر موجب شده که خیلی از سوداگران مرگ در حوزه ورود و توزیع مواد مخدر فعالیت و به خاطر منفعت شخصی جامعه را دچار زیان و آسیب کنند.

فرماندار سنندج تصریح کرد: اعتیاد و مصرف مواد مخدر جز آسیب‌هایی است که زیان آن تنها متوجه فرد مصرف کننده نمی‌شود بلکه تاثیرات منفی و زیان آن خانواده و جامعه را به شدت درگیر می‌‌سازد.

عسکری تصریح کرد: فرد معتاد از نظر بهداشتی، اجتماع، فرهنگ، و سایر بخش‌ها هزینه‌های زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه نیروی جوانی که باید در خدمت کار و اقتصاد قرار گیرد به واسطه درگیر شدن با مواد مخدر سربار اجتماع می‌شود گفت: درگیر شدن افراد به مواد مخدر جدای از آسیب‌های اقتصادی، به لحاظ فرهنگی هم باورهایی در جامعه ترویج می‌دهد که به زیان جامعه است.

فرماندار سنندج با اشاره به عزم جدی نظام در مبارزه با اعتیاد و تلاش‌های گسترده‌ای که در این حوزه صورت می‌گیرد گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر در سطح استان و شهرستان اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد انجام داده و تلاش برای جلوگیری و پیشگیری از گسترش اعتیاد به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

عسکری ارایه آموزش‌های پیشگیرانه در سطح مدارس و دانشگاه‌ها برای آگاهی‌بخشی به جوانان با مواد مخدر و تاثیرات منفی آن را یادآوری کرد و گفت: ایران اسلامی به عنوان پیشقراول مقابله با اعتیاد ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر جانباز را در این مسیر تقدیم کرده است.

فرماندار سنندج با تاکید براینکه مقابله هدفمند و تاثیرگذار با اعتیاد نیاز به کار جمعی و عزم جدی مردم و مسوولان دارد گفت: اگر بخواهیم جامعه عاری از معتاد داشته باشیم نیاز به همراهی مردم داریم چرا که مسوولان به تنهایی و بدون کمک مردم نمی.توانند در این زمینه به اهداف مد نظر دست پیدا کنند.

عسکری اضافه کرد: نقش خانواده‌ها در مقابله با اعتیاد کلیدی بوده و باید در مراقبت از فرزندان خود تلاش کنند.

وی اذعان کرد: هرچه بتوانیم باورهای دینی را در جامعه تقویت کنیم و فرزندان خود را با مبانی و معارف دینی اشنا کنیم به همان میزان آسیب‌های اجتماعی را کاهش خواهیم داد.

 فرماندار سنندج تصریح کرد: هرکس باید در حد و توان خود در حوزه پیشکیری از اعتیاد تلاش کند تا شاهد ریشه‌کن شدن این بلای خانمانسوز باشیم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه