مصوبات تشویقی افزایش نرخ جمعیت به طور کامل اجرایی شود/ اعمال قانون علیه متخلفان در اولویت دستگاه قضایی باشد

امام جمعه خرم‌آباد گفت: اهمیت قوه قضائیه به اقامه عدل برمی‌گردد، رفتار و گفتار عادلانه و بدون تبعیض از نشانه‌های ایمان برشمرده شده، بنابراین اعمال قانون بر علیه متخلفان و اخلال‌گران در اولویت دستگاه قضایی باشد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: امام صادق(ع) در حدیثی می‌فرمایند که اهل بهشت، چهار نشانه روی گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دست بخشنده دارند.

وی خاطرنشان کرد: پیشوایان معصوم در عالی‌ترین درجه از صفات یاد شده هستند و ما به عنوان پیروان این عزیزان، باید خود را به این صفات آراسته کنیم.

 افراد گشاده‌رو و دارای حسن خلق، مورد احترام و محبوب دیگران هستند

امام جمعه خرم‌‌آباد، با بیان اینکه در هر صنفی افراد گشاده‌رو و دارای حسن خلق، مورد احترام و محبوب دیگران هستند، افزود: این صفات از اهالی بهشت است و جز با تقوا و پرهیزکاری حاصل نمی‌شود.

شاهرخی به مناسبت‌های پیش‌رو اشاره و تصریح کرد: نهم تیرماه مصادف است با شهادت امام جواد علیه‌السلام، ایشان در ۸ سالگی به امامت رسیدند و مدت ۱۷ سال امامت کردند و به دست معتصم عباسی به شهادت رسیدند.

وی اظهار داشت: راهنمایی و ارشاد شیعیان از راه‌های منحرف آن زمان، تربیت شاگردان و عالمانی هنچون عبدالعظیم حسنی و علی بن مهزیار، انتصاب نمایندگان در شهرهای دوردست از ویژگی‌های امام جواد علیه‌السلام است.

امام جمعه خرم‌آباد، به مبارزه امام جواد(ع) با کفر اشاره و بیان کرد: حضرت به مبارزه با منافقین زمان پرداختند، و این گونه امام را در سنین جوانی به شهادت رساندند.

 منافقین بدترین و منفورترین انسان‌های روی کره زمین هستند

شاهرخی ادامه داد: امروز منافقین بدترین و منفورترین انسان‌های روی کره زمین هستند، همان‌طور که مامون و معتصم عباسی برای اسلام و مسلمانان خطرناک بودند، در طول تاریخ آن‌هایی که دنبال تجزیه ایران هستند و وطن فروشی و جاسوسی کردند، هیچ‌گاه به دنبال خدمت‌گذاری به مردم و مسلمانان نبوده و نیستند.

وی با ابراز نگرانی از روند کاهش جمعیت در کشور، تصریح کرد: تدابیری نیازمند است تا در آینده به نرخ منفی جمعیت دچار نشویم، ما از نظر شاخص جمعیت در مرحله هشدار هستیم و با ادامه یافتن این وضعیت، افزایش جمعیت سالمندان افزایش، کاهش نیروی کار و تولید، افزایش هزینه‌های بهداشتی و درمانی و مهم‌تر از همه پائین آمدن ضریب امنیتی را شاهد خواهیم شد.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: ایران اسلامی کشوری با تمدن و با فرهنگ اسلامی است، دارای منابع غنی مادی و طبیعی است و در طول تاریخ بارها مورد طمع دشمنان قرار گرفته و امروز نیازمند مردمانی فداکار، مومن، انقلابی و پای کار است تا دیگران به کشور طمع نکنند.

مصوبات تشویقی افزایش نرخ جمعیت به طور کامل اجرا شود

شاهرخی با بیان اینکه مجلس و دولت مصوباتی را به صورت تشویقی برای افزایش نرخ جمعیت ابلاغ کردند، افزود: مصوبات به طور کامل و با دقت اجرایی شود تا شاهد رشد فرزندآوری در کشور شویم.

وی، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه، عملکرد این مجموعه قضایی در استان را مطلوب خواند و گفت: اهمیت قوه قضائیه به اقامه عدل برمی‌گردد، رفتار و گفتار عادلانه و بدون تبعیض از نشانه‌های ایمان برشمرده شده، بنابراین اعمال قانون بر علیه متخلفان و اخلال‌گران در اولویت دستگاه قضایی باشد.

امام جمعه خرم‌آباد به شهادت دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیر اشاره و این افراد را انسان‌های مخلص، مومن، صادق، بصیر، شجاع و مستحکم دانست و افزود: در نهایت این افراد پاداش اخلاص خود را با شهادت از خداوند متعال گرفتند.

حادثه دلخراش هفتم تیرماه، نقاب از چهره منافقان کنار زد

شاهرخی با بیان اینکه حادثه دلخراش هفتم تیرماه، نقاب از چهره منافقان کنار زد، گفت: در آن زمان و شرایط دشواری که کشور به سر می‌برد، منافقان درصدد رسیدن به حاکمیت بودند، اما شهادت شهدای هفت تیر، انسجام مردم و حقانیت نظام جمهوری اسلامی را در مقابل آشوبگران نشان داد.

وی ادامه داد: لرستان در این حادثه غم‌بار ۲ شهید سرافراز حجت‌الاسلام سید فخرالدین رحیمی و شهید حجت‌الاسلام محمدحسین صادقی راتقدیم انقلاب اسلامی کرد.

امام جمعه خرم‌آباد، شجاعت، قاطعیت و بصیرت را از خصوصیات بارز شهید رحیمی عنوان و اظهار کرد: شهید رحیمی عمر خود را صرف مبارزه و جهاد و در این راه زندان و شکنجه و تبعید را تحمل کرد و در نهایت توسط منافقان به شهادت رسید.

شاهرخی اظهار کرد: باید خداوند را سپاس‌گذار باشیم که ترور رهبری در ششم تیرماه ناکام ماند، هر آنچه از کمال در وجود شهدا و یاران امام راحل بود، در مقام معظم رهبری وجود دارد و خداوند را برای داشتن چنین نعمت عظیمی شکر می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه