جزئیات طرح خدمات جهادی قضایی در مناطق محروم کشور/ تمامی خدمات رایگان است

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه از اجرای طرح خدمات جهادی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور خبر داد و گفت: این خدمات رایگان و به صورت متوالی ارائه می‌شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد؛ ارائه خدمات ارزان و رایگان به مردم یکی از تاکیدات موکد رئیس دستگاه قضا است؛ در همین راستا حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه سال گذشته دستور ویژه‌ای را برای ارتقاء و ارزان شدن خدمات الکترونیک قضایی صادر کرد و دستور داد «تا جایی که ممکن است باید هزینه‌های مردم برای خدمات قضایی کاهش یابد و این خدمات با ارزان‌ترین نرخ ممکن ارائه شود».

در راستای تحقق این دستور رئیس دستگاه قضا، محمد کاظمی فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه از اجرای طرح خدمات جهادی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور خبر داد و گفت: این خدمات رایگان و به صورت متوالی ارائه می‌شود.

 کاظمی‌فرد اظهار کرد: یکی از اقدامات قوه قضائیه ارائه خدمات قضایی ارزان به منظور دسترسی آسان مردم به عدالت است. در این میان توجه به مناطق محروم و نیازهای قضایی آنان در اولویت قرار دارد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه در این طرح خدمات قضایی به صورت رایگان ارائه می‌شود، تصریح کرد: ارائه خدمات در این طرح جهادی به صورت مقطعی نخواهد بود و به صورت متوالی ادامه می‌یابد و تمام مناطق محروم کشور را در بر می‌گیرد.

 وی با تاکید بر اینکه سه دفتر خدمات الکترونیک قضایی در هر استان دارای مناطق محروم در این طرح جهادی اقدام به ارایه خدمات می‌کنند، گفت: توجه به مناطق کمتر توسعه یافته از اولویت‌های مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه است. با همین هدف این خدمات قضایی در مناطقی که فاقد دفاتر هستند ارائه می‌شود.

کاظمی‌فرد با تاکید بر اینکه این طرح جهادی برای اولین بار در کشور و در قالب دفاتر سیار اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه افرادی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند از سطح و درآمد متوسطی برخوردار نیستند و مشکلات زیادی دارند مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه تمامی تلاش خود را به کار گرفته است تا خدمات این افراد را به صورت رایگان و ساده ارائه دهد.

وی افزود: اقداماتی که در خراسان جنوبی شاهد آن بودیم در خصوص کد ثنا، پیگیری و اطلاع‌رسانی پرونده و ثبت لوایح بود اما در این طرح جهادی تمام خدماتی که در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارائه می‌شود در اختیار هموطنان در مناطق محروم قرار می‌گیرد؛ همچنین امروز شاهد سازش در دو پرونده جداگانه بودیم.

کاظمی‌فرد گفت: هر یک از افرادی که در روستاها و در نواحی مرزی ساکن هستند و درخواست‌های قضایی دارند با بهره‌گیری از این طرح جهادی می‌توانند درخواست‌های خود را به صورت رایگان دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه