جزئیات ارسال سوابق تحصیلی برای تأثیر در کنکور

ارسال سوابق تحصیلی (نمرات امتحانات نهایی) دانش‌آموزان پایه دوازدهم به سازمان سنجش آموزش کشور برای تأثیر در پذیرش داوطلبان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد با اشاره به جزئیات ارسال سوابق تحصیلی (نمرات امتحانات نهایی) دانش‌آموزان پایه دوازدهم به سازمان سنجش آموزش کشور برای تأثیر در پذیرش داوطلبان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، اظهار کرد: اطلاعات هویتی و نمرات دانش‌آموزان پایه دوازدهم در سال تحصیلی 1402ـ1401 پس از اعلام نتایج قطعی امتحانات نهایی در تیر ماه 1401، توسط مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در اختیار سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

وی افزود: در آن زمان دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه ساهت یا دیپکد به آدرس dipcode.medu.ir و sahat.medu.ir ضمن رویت و بررسی مشخصات و اطلاعات شناسنامه‌ای و تحصیلی خود، در صورت مشاهده مغایرت، مراتب را در همین سامانه‌ها اعلام کنند تا توسط کارشناسی سنجش مناطق بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

زارعی تصریح کرد: بر همین اساس ضرورت دارد دانش‌آموزان در بازه زمانی که متعاقبا اعلام می شود با مراجعه به سامانه، از صحت اطلاعات مربوط به خود اطمینان حاصل کرده و حتما کد تأیید سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند.

وی تأکید کرد: سوابق تحصیلی فارغ‌التحصیلان سال‌های قبل و افرادی که ترمیم نمره داشته‌اند، هم اکنون در سامانه‌های مذکور قابل مشاهده و بررسی است.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: تأثیر نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در سال تحصیلی جاری به صورت ۴۰ درصد مثبت است که از سال آینده به صورت قطعی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه