| عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری ایلام از اول سال تاکنون

کارگران شهرداری ایلام که وضعیت ظاهری شهر به خدمت آنها بستگی دارد از ابتدای سال تاکنون هیچ حقوق و مزایایی دریافت نکرده‌اند و زندگی آنها به سختی می‌گذرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از ایلام، کارگران شهرداری یکی از اقشار زحمتکش جامعه هستند که زیبایی و تمیزی شهر مدیون تلاش‌های این عزیزان است و در فصول مختلف سال با وضعیت آب و هوایی نامناسب خدمت را یک تلاش بی‌منت برای مردم تلقی می‌کنند.

این قشر از جامعه در وضعیت سخت مسائل اقتصادی هستند چرا یک امنیت شغلی پایداری در ایلام ندارند و ممکن است در برهه‌ای از زمان از شغل بیکار شوند.

کارگران شهرداری ایلام از ابتدای سال تاکنون حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند و همین موضوع سبب گلایه مندی آنها شده و به جد خواستار رسیدگی به این مسئله از طرف مسئولین هستند.

همین مسئله عاملی بود که تا در روزهای گذشته اعتراض از جانب کارگران در مقابل شهرداری به وجود بیاید، خبرنگار آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد ضمن حضور در محل و جویای مشکل این علت را از مسئول پیگیری کرد.

چندین ماه است که هیچ حقوقی دریافت نکرده‌ایم

یکی از کارگران شهرداری به خبرنگار آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در ایلام گفت: کارگران شهرداری هیچ امنیت شغلی ندارند و هر لحظه آنها در معرض اخراج و بیکاری هستند از لحاظ حقوق و مزایا الان چندین ماه از هیچ مبلغی به آنها پرداخت نشده است.

وی افزود: در این شرایط اقتصادی نامناسب و مستاجر بودن کارگران شهرداری چطور می‌توان هزینه‌های زندگی را تامین کرد؟ آیا تا به حالا مسئولین خود را جای کارگران گذاشته‌اند تا بدانند چقدر گذران زندگی بدون حقوق سخت است؟ امیدواریم این مسائل هر چه سریعتر برطرف شود.

هیچ گوش شنوایی وجود ندارد

یکی دیگر از کارگران شهرداری به خبرنگار کارآفرینان اقتصاد گفت: برای خواسته‌های به حق خود متوسل به اعتراض هستیم، در این شرایط چاره دیگری نیست زیرا هیچ گوش شنوایی وجود ندارد و شهرداری اذعان می‌کند که ما جزو نیروهای پیمانکاری هستیم و ارتباطی به شهرداری نداریم اما برای انجام کار و تحویل پروژه به کارگران فشار می‌آورند ولی برای دستمزد به آنها ارتباطی نداریم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون هیچ قراردادی، بیمه و حقوقی به کارگران پرداخت نشده و هر روز به بهانه‌های مختلف این مسئله را به تعویق می‌اندازند؛ دیگر کارد به استخوان کارگران رسیده از مسئولین می‌خواهیم به داد کارگران برسند و مشکلات آنها را حل کنند.

پروسه نتیجه مناقصه و انتخار پیمانکار خدمات شهری و فضای سبز طولانی است

هادی کرمی عضو شورای اسلامی شهر ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در ایلام گفت: چندین مرحله مناقصه پیمانکاری خدمات شهری و فضای سبز برگزار شد اما با توجه به اختلاف قیمت در میزان دریافتی کارگران که دولت ۵۷ درصد اعلام کرد، میزان برآوردی شهرداری در بودجه ۱۴۰۱ بر مبنای سنوات گذشته ۲۰ درصد پیش‌بینی شد.

وی افزود: چون تامین اعتبار برای پرداخت حقوق کارگران صورت نمی‌گرفت به‌ناچار مناقصه قبل ابطال و مناقصه جدید مجدداً فراخوان داده شد و در دوره دوم کسی برای آن شرکت نکرد و به حد نصاب نرسید.

عضو شورای اسلامی شهر ایلام اضافه کرد: به تازگی دوباره مناقصه گذاشته شده و هفته آینده پاکت‌ها باز می‌شوند و نتیجه مناقصه و پیمانکار خدمات شهری و فضای سبز مشخص خواهد شد اما پروسه آن زمانبر بوده و هر مناقصه از زمان فراخوان تا دریافت اسناد و جلساتی که دارد طول می‌کشد و همین علت باعث شده که برخی نیروهای شرکت‌های پیمانکاری فضای سبز دوماه و خدمات شهری سه ماه حقوق دریافت نکنند.

وی در ادامه گفت: برای حل این مشکل طی جلسه‌ای با سازمان بازرسی برگزار شد اعلام شد که تعیین تکلیف به صورت ترک تشریفات انجام شود و حقوق چندین ماه فضای سبز و خدمات شهری به شرکت‌هایی که کمترین سود بر اساس دستمزد ۱۴۰۱ از شهرداری دریافت می‌کنند پرداخت شود؛ الان یکی از شرکت‌های فضای سبز با ۱۰ درصد و دو شرکت دیگر در حوزه خدمات شهری با ۷درصد و ۸درصد برنده این استعلام قیمت شدند که به صورت ترک تشریفات در حال انجام است و مشکل این چندین ماه نیروهای پیمانکاری حل می‌شود.

امیدواریم که مسئولین استان و شهرداری نسبت به رفع مشکلات حقوق نیروهای پیمانکاری شهرداری اقدامات سریع‌تری انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه