خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان قزوین به مرز ۵۰ هزار تن رسید

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات خرید گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان به مرز ۵۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد اژ قزوین، علی راه انجام با اعلام اظهار کرد: پیش بینی می شود حدود ۱۶۳ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان قزوین خریداری شود.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت ۲ هفته از آغاز فصل خرید، این میزان گندم از کشاورزان استان خریداری شده، گفت: تاکنون ۳۰ درصد از پیش بینی خرید گندم در استان محقق شده است.

علی راه انجام یادآور شد: امسال ۲۲ مرکز در سطح شهرستانهای استان عملیات خرید گندم از کشاورزان را برعهده دارند.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استقبال کشاورزان به تحویل گندم بصورت تضمینی به دولت بسیار خوب است و با هماهنگی و برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود محصولی به خارج از استان منتقل نشود.

راه انجام اضافه کرد: با کلیه واسطه ها هماهنگی های لازم انجام شده که گندم خریداری شده از کشاورزان را به مراکز خرید تحویل دهند.

وی تاکید کرد: کارشناسان فنی جهاد کشاورزی در سطح استان نظارت لازم بر مراکز خرید گندم از کشاورزان را دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و دستور مقام عالی وزارت امسال ۸ محصول زراعی به صورت کشاورزی قراردادی انجام می شود که گندم نیز یکی از این محصولات است.

راه انجام اضافه کرد: طرح کشاورزی قراردادی به این صورت است که دستگاه مجری اعم از دولتی با خصوصی کلیه مراحل کاشت، داشت و برداشت را مدیریت و طبق قرارداد با کشاورز نسبت به تامین بذور، کود و نهاده های مورد نیاز اقدام می کند و در پایان بصورت نرخ تضمینی یا حتی بالاتر اقدام به خرید می‌کنند و کشاورزان دغدغه ای برای فروش محصول نخواهند داشت.

گفتنی است در سال زراعی جاری ۴۷هزار هکتار مزارع آبی گندم و ۸۷ هزار هکتار مزارع دیم قابل برداشت هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه