توسعه منطقه گردشگری شورگُلی اردبیل در دستور کار است

استاندار اردبیل گفت: برای توسعه منطقه گردشگری شورگلی، بسته‌های اقتصادی و ثروت‌افزا تدوین و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اربیل، سیدحامد عاملی صبح امروز در نشست بررسی طرح جامع گردشگری شورگُلی (دریاچه پیله‌سحران) اردبیل، اظهار کرد: برای توسعه منطقه گردشگری شورگلی، بسته‌های اقتصادی و ثروت‌افزا تدوین و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد و در نظر گرفتن جوانب اقتصادی و ثروت‌افزایی در تعریف پروژه‌های گردشگری دریاچه شورگلی اردبیل ضروری است.

وی افزود: مشاور طرح باید با مجزا کردن بخش‌های مختلف مورد اجرا در اطراف این دریاچه و تهیه بسته‌های مختلف با نگاه اقتصادی، این بسته‌ها را به سرمایه‌گذاران معرفی کند تا سرمایه‌گذاران مختلف در اجرای هر کدام وارد عمل شده و اقدامات تسریع شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: همچنین آینده‌نگری در تدوین طرح جامع گردشگری دریاچه شورگلی، نکات علمی و مطابق با استانداردهای بین‌المللی و تعریف مجموعه‌های گردشگری و تفریحی مناسب برای بانوان نیز باید مورد توجه باشد.

افزایش گردشگران خارجی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز است

عاملی بیان کرد: استان اردبیل برای افزایش گردشگران خارجی نیازمند ایجاد اماکن اقامتی از جمله هتل‌های ۵ ستاره و رستوران‌ها و مجتمع‌های تفریحی متنوع مطابق با استانداردهای بین‌المللی است که در مطالعات طرح جامع گردشگری شورگلی توجه به این موارد باید مد نظر باشد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل، آن‌چنان که باید، موجب ثروت‌افزایی برای استان نشده، انجام برنامه‌ریزی‌های لازم با تعریف طرح‌های گردشگری و تفریحی متنوع در راستای ایجاد زمینه پذیرش گردشگران خارجی به استان  ضرورت دارد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: اگر نتوانیم در طول هفته یک یا چند پرواز حامل گردشگران خارجی و حتی داخلی از سایر استان‌های کشور به استان اردبیل پذیرش کنیم، شاهد نتیجه قابل قبولی از ایجاد ثروت از محل گردشگری برای استان نخواهیم بود.

انتهای پیام/3727/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه