آزادی ۶۹ نفر از محکومین جرایم غیر عمد قزوین طی سه ماه ابتدایی سال جاری

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان قزوین گفت: با همکاری خیرین، در سه ماهه نخست سال جاری، ۶۹ نفر از محکومین «جرایم غیرعمد» از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از قزوین، مهدی عبدیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی سه ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: در این مدت ۶۹ نفر از محکومین جرایم غیر عمد استان با بیش از ۲۲۴ میلیارد ریال بدهی از زندان آزاد شدند که بیش از ۲۵ میلیارد ریال آن از محل کمک خیرین و ۵۷ میلیارد ریال نیز با گذشت شاکیان پرونده تامین شده است. 

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان افزود: برای بیش از ۱۳۵ میلیارد ریال از این بدهی ها، نیز تقاضای اعسار داده شد که با کمک و مساعدت ریاست دادگستری استان و قضات، مورد قبول قرار گرفت و مقرر شد تا مددجویان به صورت اقساط این قسمت از بدهی خود را پرداخت کنند.

وی گفت: جرایم این مددجویان شامل یک نفر حوادث کارگاهی، یک نفر قتل غیرعمد، ۴۶ نفر بدهکاران مالی، ۱۲ نفر عدم پرداخت مهریه و ۹ نفر عدم پرداخت نفقه بوده است.

عبدیان اضافه کرد: زندانیان جرایم غیرعمد مالی بدلیل محکومیت های غیر کلاهبرداری، به واسطه ناتوانی در پرداخت بدهی های مربوط به دیه، نفقه، مهریه و چک و تعهدات مالی در زندان بسر می برند که خوشبختانه با کمک خیرین، بخش قابل توجهی از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی گفت: زندانیان جرایم مالی غیرعمد در واقع خلافکار و مجرم نیستند و بدون اینکه در ارتکاب به جرم نقشی داشته باشند، متحمل ضرر و خسارت های مادی و معنوی بسیار شده اند و بر این اساس انتظار می رود کمک خیران و نیکوکاران بتواند زندگی تازه ای را به این زندانیان ببخشد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان قزوین با اشاره به آزادی یکی از زندانیان به مناسبت میلاد امام رضا(ع) اظهار کرد: این مددجو در طی ۱۳ سال گذشته به دلیل عجز در تودیع وثیقه قانونی از هیچگونه مرخصی بهره مند نشده بود که به حمداله و به برکت دهه کرامت و با کمک خیرین شرایط بازگشت مجدد به جامعه برای وی مهیا شد. 

عبدیان در پایان از همه خیرین و مردم نوع دوست استان درخواست کرد کمک های مالی خود را جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به شماره حساب ۰۱۰۵۲۵۸۱۸۹۰۰۰ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۱۰۲۷۱۴ بانک ملی به نام ستاد دیه واریز کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه