معضل جدی فساد در استان یزد وجود ندارد

بازرس کل استان یزد گفت: رویکرد اصلی سازمان، پیشگیری از فساد است و در استان معضل جدی در بحث مبارزه با فساد نداریم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در یزد، حجت الاسلام اکبر طالبی صبح امروز در جمع حاشیه برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران دستگاه قضا در این استان،‌ با بیان این‌که رویکرد اصلی بازرسی کل استان بر پیشگیری از فساد بوده و است، اظهار کرد:‌ پیشگیری از وقوع هرگونه جرمی بر مجازات آن اولویت دارد.

وی با اشاره به این‌که معضل جدی در بحث مبارزه با فساد در استان یزد نداریم، افزود: اگر در دستگاهی هم اتفاقی می‌افتد عمدتا به لحاظ عدم اشراف مدیر و معاونان و یا مسئولان مالی به قوانین و مقررات است که این موضوع هم اکثرا از طریق دوره‌های آموزشی و نامه‌های هشداری رفع می‌شود.

بازرس کل استان یزد گفت: ما مدیران دستگاه‌های اجرایی استان را سرمایه‌های نظام محسوب می‌کنیم و حفظ و حراست از آنان را به لحاظ تشکیلات نظام و اداری و سازمانی و اخلاقی را از وظایف اصلی خود می‌دانیم.

وی ادامه داد: آمار این بازرسی کل در معرفی مدیران به داسرا و هیات‌های حل اختلاف استان بسیار ناچیز است و اکثرا با تذکر و هشدار حل می‌شود.

طالبی گفت: تمام تلاش و زحمت همکاران در بازرسی کل بر این بوده تا پیشنهاداتی که برای اصلاح و رفع آسیب به دستگاه‌های اجرایی داده می‌شود پیشنهاداتی علمی، اثرگذار، اصلاحی و قابل اجرا باشد.

بازرس کل استان درباره این ادعا که جرات مدیران دستگاه اجرایی برای انجام کار با ورود دستگاه‌های نظارتی از بین می‌رود، خاطرنشان ساخت: اتفاقا سعی و تلاش مجموعه دستگاه‌های نظارتی بر این است تا جرات به مدیر داده شود و نمونه آن هم راهکار‌های ارائه شده به مدیران برخی از دستگاه‌های اجرایی در شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان است.

انتهای پیام/ب

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه