توسعه مشارکت مردمی؛ بازخورد تعالی سازمانی در فراجا را به همراه داشته است

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در سالیان اخیر توسعه مشارکت مردمی در حوزه نظم و امنیت؛ بازخورد تعالی سازمانی در فراجا و افزایش رضایت مردمی را به همراه داشته است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اراک سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تأکید بر زنده نگه داشتن راه و مسیر تعالی بخش آنان در جامعه اسلامی بیان داشت: در برخی کشورها نگاه به پلیس، نگاهی سلبی و بازدارنده است و ابزاری برای تاکید به الزام به قانون به شمار می رود اما در ایران اسلامی به سبب آنکه جمهوری اسلامی نظامی مبتنی برآموزه های دینی و توجه به کرامات انسانی است، پلیس ، سازمانی مکتبی است و در خطی مشی دینی و مردمی خدمت رسانی می کند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در نگاه پاسخگو و جامعه محور خود در ایجاد نظم و امنیت در جامعه به دنبال فرهنگ‌سازی و جذب همکاری مردم در سطوح مختلف می باشد که در سالیان اخیر بازخورد این نگاه، تعالی سازمانی و افزایش رضایت و مشارکت آحاد مردم در حوزه نظم و انضباط اجتماعی بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی به تبیین برخی آسیب ها و تهدیدات موجود در جامعه پرداخت و با اشاره به نقش مردم در حفظ و ارتقاء امنیت افزود: مردم، خود عامل اصلی ایجاد امنیت در سطوح مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه اسلامی بوده و پلیس به عنوان ناظر و ناظم اجتماعی در خدمت آنان می باشد و امنیت تنها در سایه همدلی و همگرایی در یک جامعه بسط خواهد یافت.

مفخمی شهرستانی ادامه داد: فرهنگ‌سازی و استفاده از نیروی مردمی برای مقابله با آسیب‌ها و معضلات اجتماعی از طریق آموزش همگانی، همواره، در دستور کار پلیس بوده و نیروی انتظامی سعی کرده با ایجاد معاونت فرهنگی و اجتماعی و تعامل هرچه بیشتر با شهروندان،به منظور ارتقاء روز افزون امنیت اجتماعی آنان، گام های هدفمندی را بردارد زیرا باور پلیس بر این است که هرگز بدون حضور مردم در کنار پلیس و مشارکت اجتماعی آنان با این نیرو، امنیت پایدار در سطح جامعه محقق نخواهد شد.

وی سرقت را یکی از مهم ترین دغدغه های اجتماعی در حوزه ماموریت پلیس عنوان و بیان کرد: در بررسی پدیده سرقت به عنوان یک ناهنجاری اجتماعی، بررسی های کارشناسی پلیس نشان دهنده آن است که اغلب سرقت های خرد از سوی افراد معتاد انجام می شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی به اعتیاد به مواد مخدر به عنوان آسیب دیگر جامعه اشاره و اظهار داشت: برای مقابله با معضل مواد مخدر باید زمینه ای فراهم کنیم که این موضوع به دغدغه عمومی جامعه تبدیل شود، زیرا که مشارکت همگانی شهروندان و سایر دستگاه های مسئول ،زمینه را برای ریشه کنی این معضل و آسیب اجتماعی، بیش از پیش ایجاد می کند.

مفخمی شهرستانی در ادامه امنیت در بستر فضای مجازی را موضوعی بسیار مهم و حساس دانست و گفت: عدم رعایت نکات امنیتی لازم در فضای مجازی،خطرات و آسیب‌های جبران ناپذیری را برای کاربران به دنبال داشته که آموزش هدفمند، مدیریت،کنترل و نظارت بر رفتار فرزندان در فضای مجازی می تواند در پیشگیری از وقوع این گونه جرایم ،بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر استفاده از سیاست های تشویقی و بهره گیری از رهنمودهای نخبگان فرهنگی و الگوهای موفّق، در نهادینه سازی عفاف و حجاب در سطح جامعه اسلامی اضافه کرد: هویت بخشی و ایجاد امنیت اجتماعی، یکی از مهمترین کارکرد‌های حجاب در حوزه اجتماعی برشمرده و نوع پوشش و حجاب هرجامعه ای را، نشان دهنده ارزش‌ها و باورهای آن جامعه می باشد و بی بند و باری و عبور از هنجارها و قوانین اجتماعی، رفتاری به دور از اخلاق و در هر جامعه متمدّنی محکوم است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی سامانه ۱۹۷ در پلیس را از مولفه های بسیار مهم، در پاسخگویی به مردم برشمرد و عنوان داشت: سامانه تلفنی ۱۹۷ مهمترین ابزار ارتباطی شهروندان با فرماندهان انتظامی است که نقش آن درنگاه تحلیلی، کارشناسی وارائه بازخورد مناسب به منظور ارتقاء کیفی و کمی و نیز پیشبرد روز افزون مأموریت های مختلف انتظامی، نقشی موثر و غیر قابل انکار می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه