هنیه: ادغام رژیم صهیونیستی از طریق ائتلاف‌های نظامی در منطقه خطرناک است

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به نیاز به آشتی داخلی میان جریان‌های امت اسلامی و وحدت جبهه مقاومت، تأکید کرد که ایجاد ائتلافات نظامی و ادغام رژیم صهیونیستی از این طریق در منطقه علیه ایران، حزب‌الله و حماس بسیار خطرناک است.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، ظهر امروز (شنبه)، در کنفرانس ملی اسلامی در لبنان به ایراد سخنرانی پرداخت.

بنابر گزارش پایگاه خبری «العهد»، رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: «ما نیازمند این کنفرانس و تمام کنفرانس‌هایی هستیم که هژمونی آمریکا و اشغالگران صهیونیستی در آن رد می‌شود. حق بازگشت مردم ما از طریق طرح اسکان و مهاجرت اجباری مصادره شده است.»

اسماعیل هنیه در ادامه تأکید کرد: «ما عادی‌سازی روابط را جرم می‌دانیم و آن را محکوم می‌کنیم زیرا این در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی است و به فلسطین و کشورهایی که روابط خود را با آن عادی‌سازی کرده‌اند، آسیب می‌رساند. آنچه در سطح منطقه در حال رخ دادن است، بسیار خطرناک‌تر از عادی‌سازی روابط است چراکه این رژیم را از طریق ائتلافات نظامی علیه ایران، حزب‌الله و حماس در منطقه ادغام می‌کند.»

هنیه همچنین اضافه کرد: «جنگی در جهان در حال وقوع است و این جنگ از زمان پایان جنگ جهانی دوم، بزرگترین جنگ به شمار می‌آید. طبق برآوردهای ما چهره جهان به دنبال این جنگ تغییر خواهد کرد. یکی از نتایج این جنگ تثبیت پایان زمان هژمونی آمریکا در جهان است. نظام جهانی از وضعیت تک‌قطبی به جهانی چندقطبی تبدیل می‌شود.»

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: «باید از مقاومت به عنوان یک گزینه راهبردی در منطقه و از اقدامات برای حل‌وفصل مسائل امت و در رأس آن‌ها فلسطین حمایت کرد. نبرد شمشیر قدس یک جهش خوب در تاریخ جنگ با رژیم صهیونیستی بود. مقاومت فلسطین امروز قوی‌تر و آماد‌ه‌تر از گذشته است.»

اسماعیل هنیه ادامه داد: «مقاومت ادامه دارد و بازوی آن بلند است. مقاومت به مرحله بازدارندگی دشمن رسیده و تا زمان آزادی فلسطین از بحر تا نهر ادامه خواهد داشت.»

وی همچنین گفت: «ما نیازمند آشتی‌ تاریخی داخلی در میان جریان‌های برخاسته در این امت هستیم. ما بر یکپارچگی میدان‌‌ها و جبهه‌های مقاومت تأکید می‌کنیم. ما همچنین بر حق برخورداری لبنان از نفت و عدم حق رژیم صهیونیستی حتی در یک وجب از خاک و آب فلسطین تأکید داریم. دشمن در لبنان ادب شد و از آن بیرون رانده شد همانطور که در غزه این اتفاق افتاد. ما به اسرایمان می‌گوییم که همچنان به عهد پایبندیم و شما را از زندان‌های اشغالگران خارج می‌کنیم.»

اظهارات رئیس دفتر سیاسی حماس درباره خطر ایجاد ائتلاف نظامی در منطقه پس از آن مطرح می‌شود که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حال ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای تحت حمایت ایالات متحده است.

او مدعی شده بود که این وسیله پیش از این حملات ایران را خنثی کرده است و ممکن است با سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در ماه آینده تقویت شود.

گانتز در بیست و چهارم خردادماه و پس از سفر به آمریکا و دیدار با وزیر دفاع این کشور نیز خواستار ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای به رهبری واشنگتن شده بود.

او گفته بود: «شراکت و تقویت ارتباطات عمیق با شرکا و متحدان آمریکایی‌مان و همچنین روابطی که آن را ساختیم و در سال‌های اخیر در حال توسعه آن با کشورهای منطقه‌ بوده‌ایم، عامل اساسی برتری اسرائیل در منطقه است. ما در این روزها به منظور ایجاد شراکت در زمینه اقتصاد، محیط‌زنیست و همچنین امنیت در حال توسعه این روابط، تقویت و تعمیق صلح با مصر، اردن، کشورهای عضو توافقات عادی‌سازی روابط هستیم.»

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه