ورود سازمان بازرسی به عملکرد دهیاری‌ها/هشدار به استاندار در خصوص برخی انتصاب‌ها

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص انتصاب‌های غیرقانونی هشدارهای لازم را به استاندار دادیم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از یاسوج، محمدمهدی صالحی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: رویه سازمان بازرسی به سمت نظارت و پیشگیری رفته و بعد از آن بازرسی و رسیدگی به تخلفات و جرم‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سازمان بازرسی به سمت الکترونیکی شدن می‌رود، گفت: هر کسی شکایتی دارد می‌تواند در سامانه ملی الکترونیک ثبت کند، دومین سامانه بازرسی سامانه گزارشگران فساد است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مجموعه شکایت الکترونیکی سال گذشته ۱۶۹۵ مورد بوده که تمامی این شکایت رسیدگی و اقدامات اولیه انجام شده است، افزود: ۴۱۰ شکایت به صورت دستی به سازمان بازرسی ارسال شد و  ۸۲۰ مورد گزارش فساد گزارشگران بوده است.

رئیس کل بازرسی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۸۷۵ مورد شکایت علیه شخصیت‌های حقوقی بوده که همه مورد رسیدگی قرار گرفته، گفت: ۳۶۰ نفر ملاقات مردمی داشتیم که از آبان گذشته تا اول تیر ماه بوده است، ضمن اینکه ۸۲ جلسه آسیب شناسی و آموزشی برای مدیران تازه منصوب شده استان برگزار و علاوه بر تشریح آسیب‌های آن اداره راهکار هم ارائه شد.

وی با اشاره به کمبود بازرس در استان و اینکه سازمان بازرسی به بیش از ۳۳ بازرس نیاز دارد، گفت: به عملکرد دهیاری‌ها ورود کردیم بودجه دهیاری جای دیگری هزینه می‌شود و روستاها به این دلیل پیشرفت ندارند‌.

وی به ناکارآمدی در استان اشاره و عنوان کرد: قانون‌گریزی برخی مدیران،  اهمال در انجام وظیفه، ترجیح منافع گروهی و طایفه‌ای در تصمیم‌گیری‌ها، عدم نظارت کافی، عدم شایسته‌گزینی مدیران و دخالت مستقیم خیلی از سیاسیون، تحمیل و به کارگیری نیروها در ادارات برخلاف ضوابط در کنار خلاء قانونی از جمله آسیب‌های استان است.

صدور کیفرخواست برای ۲۴ مدیر در استخدام‌های غیرقانونی

صالحی در  ادامه سخنان خود با بیان اینکه سازمان بازرسی  به این موارد ورود کرده و پرونده متعددی برای مدیران تشکیل و برخی موارد اصلاح شده، افزود: در این زمینه ۲۴ پرونده کیفرخواست صادر و جلوی استخدام ۵۳۵ نفر به طور غیرقانونی گرفته و ادارات را ملزم به برگزاری آزمون استخدامی کردیم.

وی با بیان اینکه دستگاهی نیروی خدماتی گرفته اما تکنسین اتاق عمل شده، گفت: اخیرا یکی از ادارات می‌خواست آزمون برگزار کند کل کشور برگزار کرد اما در استان جلوی آن را گرفتیم و گفتیم تا تعیین تکلیف نیرو و چارت آن اداره انجام نشود آزمون برگزار نشود.

وی در ادامه به چالش‌های استان اشاره و عنوان کرد:  اراضی منابع طبیعی و محیط زیست، ناکارآمدی مدیران، طولانی شدن پروژه‌های استان، ضعف سرمایه‌گذاری و تولید، آمار بالای بیکاری، وضعیت نامناسب خدمات شهری، اختلال در انجام خدمات تولیدی و خدماتی شرکت نفت و گاز گچساران، واگذاری غیرقانونی طرح‌های قانونی، اهمال نفوذ افراد متنفذ و سوء استفاده از تسهیلات بانکی و عدم رعایت طرح آمایش سرزمین از چالش‌های استان است.

صالحی بیان کرد: بازرسی به همین منظور پرونده‌های متعددی تشکیل و افراد متخلف معرفی شد و علی‌رغم کمبود نیروها بازرسی از تصویب تداخل در ۱۸ پلاک استان جلوگیری شد.

عدم ارجاع ۲۷۰۰ پرونده در حوزه منابع طبیعی به دادگستری

این مسئول بیان کرد: تعیین تکلیف دو هزار هکتار از اراضی واگذار شده در ۵ سال اخیر از دیگر اقدامات بازرسی بوده، ضمن اینکه دو هزار و ۷۰۰ پرونده در حوزه منابع طبیعی تعمدا به دادگستری ارجاع داده نشد که به این مورد ورود کردیم و برای سه نفر از کارکنان رای قطعی صادر شد که تمام تخلفات منابع طبیعی مستقیم وارد دستگاه قضایی شد.

صالحی در ادامه از جرم ۸ مدیر استانی و شهرستانی در زمینه تغییر کاربری اراضی اشاره و عنوان کرد: مدیران به این تعییر کاربری‌ها خدمات ارائه داده بودند.در بحث تغییر کاربری اراضی با تعاونی‌های مسکن مشکل داریم و از ثبت ۲۵ هکتار از اراضی خرد شده توسط تعاونی‌ها جلوگیری شد و بیش از ده‌ها پرونده‌ها تخلف امور اراضی به دادگستری معرفی شد.

وی به بیشترین تخلفات و جرم در استان اشاره کرد و گفت: نقض قوانین و مقررات اداری بیشترین تخلف  و تصرف غیرقانونی در امورات بیشترین جرم مدیران است و بیشترین شکایت مردم هم نقص قوانین و مقررات مدیران است.

صالحی با اشاره به ورود سازمان بازرسی به عدم انحراف در مصرف تسهیلات گفت: جلوی ۷۳۰ میلیارد ریال انحراف در تسهیلات گرفته و ۳۴ نفر به محاکم قضایی معرفی شد و جلوی پرداخت ده‌ها میلیارد تومان گرفته شد.

هشدار به استاندار در انتصاب‌های غیرمنطقی

صالحی در ادامه از ورود سازمان بازرسی به شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: هیاتی از سوم خرداد در شهرک‌های صنعتی مستقر شده و هر فردی که از باب شهرک‌های صنعتی حقش تضعیف شده به این هیات مراجعه کنند.

رئیس کل بازرسی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوالی مبنی بر انتصاب‌های غیرمنطقی در استان گفت: در این زمینه هشدارهای لازم را به آقای استاندار دادیم که فلان فرد نمی‌تواند فرماندار یا معاون یک اداره باشد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه