6500 طرح دامپروری برای اشتغال مددجویان بهزیستی در استان اجرا می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۶۵۰۰ طرح دامپروری توسط مجریان اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در استان اردبیل در حال اجرا است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اردبیل، حسین دشتی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی ارائه خدمات دامپزشکی به مجریان طرح‌های دامپروری که با حضور مسؤولان دامپزشکی، بسیج سازندگی و بنیاد برکت در سالن جلسات کمیته امداد استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون ۶۵۰۰ طرح دامپروری توسط مجریان اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در استان در حال اجرا است.

وی هدف این طرح را استقلال اقتصادی خانوارهای تحت حمایت این نهاد اعلام کرد و افزود: ۹۵ هزار دام سبک و ۲۳ هزار دام سنگین تحت نظارت کمیته امداد قرار دارد و با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان اردبیل، درصدد هستیم با گسترش طرح‌های دامپروری در راستای تحقق این هدف تلاش کنیم. 

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: در حین اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی، مشاوره‌های شغلی به مددجویان ارائه می‌شود تا بتوانند به خوبی در مسیر خودکفایی قرار گیرند.

دشتی افزود: تب برفکی، انگل خونی و تب کریمه کنگو از جمله بیماری‌های شایع در بین دام‌ها است؛حفظ سلامت دام‌ها، پیشگیری و درمان انواع بیماری‌های شایع دام در اولویت اقدامات کمیته امداد قرار دارد، با همیاری‌های هرچه بیشتر می‌توانیم در زمینه تهیه دارو و واکسن اقدامات ارزنده‌ای را به انجام رسانیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ادامه داد: واکسیناسیون و سم‌پاشی محیطی، از مهم‌ترین مسائل در امور دام هستند که با انجام آن‌ها می‌توانیم علاوه بر ایجاد سلامتی برای دام‌های مددجویان، به تولید گسترده‌تر لبنیات و گوشت قرمز در سطح استان کمک کنیم. 

وی از همکاری مستمر بسیج سازندگی، اداره‌کل دامپزشکی و ستاد اجرای فرمان امام(ره) در یاری‌رسانی به خانوار تحت حمایت کمیته امدادقدردانی کرد و گفت: بحث واکسیناسیون بسیار جدی است و ما باید با تمام توان فعالیت‌های مناسبی را انجام دهیم تا مددجویان دچار ضرر و زیان نشوند.

انتهای پیام/۳۷۲۷/

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه