آغاز واکسیناسیون حجاج در هلال احمر یزد/تاکنون 900 نفر واکسینه شدند

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان یزد از انجام واکسیناسیون حجاج بیت الله الحرام در استان و واکسیناسیون بیش از 900 زائر در مراکز این جمعیت خبر داد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در یزد، دکتر محمدعلی مردانی،‌ ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد:‌ در ماه گذشته تلقیح واکسن مننژیت زائران بیت الله الحرام و صدور کارت واکسیناسیون بین المللی توسط کارشناسان و تیم پزشکی مستقر در مرکز جامع توانبخشی شهدای امدادگر حوزه معاونت بهداشت ، درمان و توانبخشی هلال احمر استان یزد آغاز شد.

وی افزود:‌ طبق هماهنگی انجام شده با سازمان حج و زیارت، امسال بیش از ۱۶۰۰ نفر از زائران ضیوف الرحمن از استان یزد راهی سرزمین وحی می شوند و جمعیت هلال احمر طبق مقررات بین المللی نسبت به صدور کارت واکسن اقدام می‌کند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۹۰۰ زائر بیت الله الحرام در مراکز هلال احمر استان و شهرستانها گفت: با توجه به این‌که جمعیت هلال احمر وظیفه واکسینه کردن زائران علیه بیماری مننژیت را دارد این کار از ۹ خرداد ماه آغاز و تا ۵ تیرماه ادامه دارد.

دکتر مردانی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس شیوه‌نامه سازمان حج و زیارت، متقاضیان سفر به سرزمین وحی که در سال ۱۳۹۹ واکسینه شده ولی به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا امکان تشرف را نداشته‌اند امسال نیاز به واکسیناسیون مجدد نخواهند داشت.

انتهای پیام/الف

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه