«دستگاه قضا» ضامن برقراری و پویایی نظم در جامعه است

معاون اول دادستان کل کشور گفت: اگر نظم در جامعه نباشد نظام به اضمحلال کشیده شده و هیچ ضمانت اجرایی نخواهد داشت از این رو ضمانت اجرای اسلام برای جامعه دستگاه قضا و شخص قاضی و دادستان است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از قزوین، حجت الاسلام سید محسن موسوی معاون اول دادستان کل کشور در آیین تودیع و معارفه دادستان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: دین اسلام از جمله ادیانی است که جهان شمولی دارد و برای تمامی لحظات بشریت، حیات فردی و اجتماعی و نظام جامعی را تدارک دیده است.

وی افزود: مسئولان قضایی باید به تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر تحول و تعالی مجموعه توجه داشته باشند چراکه با کار و تلاش و شناخت لایه های مختلف جامعه قطعا موفقیت حاصل می شود.

موسوی خاطر نشان کرد: اگر مسئولان از اهداف نظام و انقلاب شناخت نداشته و پایبند به آن نباشند مسئولیت و مناصب آن ها بی ارزش خواهد بود. 

معاون اول دادستان کل کشور عنوان کرد: ائمه اطهار با وجود تمام مشکلاتی که جامعه برای آن ها ایجاد کرده بود هرگز حاضر به ترک اجتماع و گوشه نشینی نبودند چرا که بیشتر تاکیدات دین اسلام بر پایه تعالیم اجتماعی است.

وی اضافه کرد: اشراف بر جامعه، شناخت قضات، داشتن هدف و برنامه و آگاهی از موضوعات قضایی و کیفری از ویژگی های مهم دادستانی در جامعه اسلامی است. 

موسوی توضیح داد: مقام دادستانی، سالار قضاوت و شمشیر عدالت است که اگر این منصب در راه خدمت به نظام و مردم به کار گرفته شود ارزشمند خواهد بود و در غیر این صورت سبب دلسردی مردم از نظام اسلامی می شود.

وی اضافه کرد: اگر نظم در جامعه نباشد نظام به اضمحلال کشیده شده و هیچ ضمانت اجرایی نخواهد داشت از این رو ضمانت اجرای اسلام در جامعه دستگاه قضا و شخص قاضی و دادستان است. 

معاون اول دادستان کل کشور گفت: قدرت در دست شما قضات است و شما باید با متخلفینی که به جان و مال و ناموس مردم دست اندازی می کنند برخورد قاطع داشته باشید و خواب آرام را از چشمان آنها بگیرید. 

این مسئول قضایی یادآور شد: دادستان جدید قزوین کارگروه های فعال برای برخورد با دست اندازان به نوامیس و آرامش جامعه ایجاد و به رصد و سرکشی از زندانها و زندانیان بپردازد، البته آموزش ضابطین قضایی و همچنین دیگر مسئولان به شرط رد نکردن خطوط قرمز از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه