هشدار محیط زیست در پی افزایش دما/ احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در خصوص گرم شدن هوا و احتمال آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها هشدار داد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از یاسوج، آنطور که کارشناسان هواشناسی هشدار داده اند هفته جاری برای اغلب مناطق کشور دمای بالایی پیش‌بینی شده است و احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع وجود دارد.

در همین خصوص اسلام جاودان‌خرد مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت:  پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد، استان‌های گرمسیری کشور دمای بسیار بالایی را در این هفته تجربه خواهند کرد، از طرفی شدت این گرما در روزهای پایانی هفته یعنی پنج شنبه و جمعه به اوج خود خواهد رسید .

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: گرم شدن هوا ، زمینه آتش سوزی جنگل و مراتع را  فراهم آورده و بسیار خطرناک است.

وی بیان کرد: از مردم و همه طبیعت دوستان می خواهیم در این هفته مواظب طبیعت خددادی استان باشند و در صورت وقوع آتش‌سوزی، سعی کنند در لحظات نخست که به زمان طلایی مهار آتش مشهور است  ضمن اطلاع رسانی به موقع  راسا" برای مهار آتش اقدام کنند‌.

جاودان‌خرد گفت : نیروهای محیط زیست بصورت شیفت بندی و شبانه روز مواظب و آماده باش هستند، اما اگر مردم کنار ما نباشند امانت نسل های آینده به خطر خواهد افتاد .

جاودان خرد با یاد آوری شماره تماس 1540 گفت : 1540 پل ارتباطی مردم با محیط زیست است و طبیعت دوستان می توانند گزارشات زیست محیطی خودرا از طریق این شماره و بدون هیچ گونه پیش شماره ای با مسئولین محیط زیست در جریان بگذارند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه