برخورد قانونی با گران‌فروشان و محتکران کالاهای اساسی دنبال شود

استاندار اردبیل با اشاره به تأمین کالاهای اساسی، بر برخورد قانونی جدی با گران‌فروشان و محتکران این کالاها تأکید کرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اردبیل، سیدحامد عاملی بعدازظهر امروز در نشست کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان اردبیل اظهار کرد: در صورتی‌که در سطح عرضه‌کنندگان خرد، عمده و شرکت‌های پخش، قیمت روغن بالاتر از نرخ مصوب باشد، تخلف محسوب شده و برابر قانون برخورد می‌شود و همچنین وقتی در تأمین کالاهای اساسی برای توزیع مشکلی وجود ندارد، احتکار قابل قبول نبوده و باید با احتکارکنندگان برخورد گردد.

وی افزود: با اقدامات انجام‌گرفته در راستای تأمین گوشت مرغ و گوشت قرمز، این کالاهای اساسی به میزان کافی در استان اردبیل موجود است.

استفاده از تسهیلات خرید نهاده‌ها برای دام‌داران و مرغ‌داران امکان‌پذیر است

استاندار اردبیل ادامه داد: دام‌داران و مرغ‌داران می‌توانند از تسهیلات مربوط به خرید نهاده‌ها که از سوی بانک کشاورزی با شرایط مناسب پرداخت می‌شود، استفاده کنند و در این خصوص لازم است جهاد کشاورزی نسبت به ارائه لیست نفرات معرفی‌شده و استخراج دریافت‌کنندگان و پیگیری افراد واجد شرایط برای دریافت این تسهیلات اقدام کند.

عاملی بیان کرد: دام‌داران نیز باید در راستای تأمین ذخایر غذایی و علوفه مورد نیاز دام‌های خود قبل از فصل سرما اقدام کنند و اجرای برنامه‌های ترویجی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در این راستا ضروری است.

هماهنگی‌های لازم برای پرداخت به‌موقع طلب کشاورزان گندم‌کار انجام شود

وی تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل برداشت گندم و خرید این محصول استراتژیک از کشاورزان، لازم است هماهنگی‌های مورد نیاز برای پرداخت به‌موقع طلب کشاورزان گندم‌کار انجام شود.

استاندار اردبیل گفت: همچنین در اجرای طرح توزیع و فعال‌سازی کارت‌خوان‌های هوشمند در نانوایی‌های استان اردبیل، اطلاعات کارشناسی از رسانه‌ها برای استفاده بهینه مردم از این دستگاه‌ها ارائه گردد.

گفتنی است؛ در این نشست دستگاه‌های مختلف گزارشی از  اقدامات انجام‌گرفته در راستای تأمین اقلام و کنترل قیمت‌ها در حوزه وظایف مربوطه خود ارائه کردند.

انتهای پیام/۳۷۲۷/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه