اعتبار به جنگل‌های بلوط نرسید/ کسی صدای مرگ درختان زاگرس را می‌شنود؟

منابع طبیعی برای مقابله با آفت درختان بلوط به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما تاکنون یک ریال برای مبارزه با آفتی که سرمایه کهگیلویه و بویراحمد را بر باد داده اختصاص داده نشده است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از یاسوج، حدود ۵۳ هکتار از درختان بلوط استان کهگیلویه و بویراحمد دچار آفت برگ‌خوار و جوانه خوار بلوط شدند که از این میزان ۲۲ هزار هکتار برگ‌خوار بلوط و حدود ۳۳ هزار هکتار به آفت جوانه‌خوار بلوط شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آفت درختان بلوط در مناطق گرمسیری دشمن‌زیاری کهگیلویه و ۱۵ هکتار از جنگل‌های باشت را درگیر کرده است.

وی با بیان اینکه آفت باعث شده برگ درختان بلوط در باشت کاملا خشک و از بین برود، افزود: درختان بلوط در مناطق سردسیری بویراحمد و دنا به خصوص منطقه لوداب را درگیر کرده است.

این مسئول عدم تخصیص به موقع اعتبار باعث شده کار مبارزه با آفات هنوز آغاز نشده باشد که برای مبارزه با آفات در سطح ۲۲ هزار هکتار به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تاکنون ریالی به منابع طبیعی اختصاص داده نشده است.

اما مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اعتبار مورد نیاز گفت: منابع طبیعی پیگیر اعتبارات برای سم‌پاشی و مبارزه با آفات درختان است اما هنوز اعتباری اختصاص داده نشده است.

علی‌رغم پیگیری‌ها، اعتبارات مورد نیاز هنوز به منابع طبیعی اختصاص داده نشده و مردم شاهد مرگ درختانی هستند که سرمایه آنها محسوب می‌شوند.

 

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه