توسعه فرهنگی از انجام امور عمرانی ارجح‌تر است

امام جمعه ساوه با بیان اینکه توسعه فرهنگی از انجام امور عمرانی ارجح‌تر است افرود: اگر فرهنگ یک جامعه در مسیر درست قرار بگیرد قطعاً در پیشبرد اهداف آن جامعه کمک خواهد کرد

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از ساوه، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه که با حضور روسای دستگاه‌های مختلف برگزار شد بر لزوم برنامه‌ریزی در اجرای برنامه‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: لازمه توسعه فرهنگی داشتن برنامه‌ریزی صحیح و شناخت و اجرای دقیق هر دستگاه نسبت به وظایف محوله است.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی از انجام امور عمرانی ارجح‌تر است افرود: اگر فرهنگ یک جامعه در مسیر درست قرار بگیرد قطعاً در پیشبرد اهداف آن جامعه کمک خواهد کرد لذا باید توجه کنیم که توسعه فرهنگی از اجرای امور عمرانی مثل آسفالت کردن کوچه و خیابان مهم‌تر است.

امام جمعه ساوه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر در نظر گرفتن تقوی در انجام امور گفت: در قرآن کریم بیش از ۴ هزار بار از این کلمه یاد شده است چراکه شئونات زندگی انسان‌ها باید خدامحور و بر این مبنا باشد.

رحیمی با بیان اینکه امر به معروف در واقع امر به دستوراتی است که خدای متعال آن را به رسمیت شناخته است تصریح کرد: وقتی یک منکر در هر جایی ترویج پیدا می‌کند باید در مقابل آن ایستاد و نباید اجازه داد آن منکر در جامعه و بین اقشار مختلف ترویج پیدا کند.

وی یکی از اقدامات مهم در این زمینه را برنامه‌ریزی برای آموزش احکام و موضوعات اعتقادی دانست و عنوان کرد: ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست و با استفاده از شیوه‌های صحیح و با شکلی زیبا جامعه را از منکرات دور کنیم چراکه اگر انسان اصلاح نشود اقدامات بازدارنده نیز جوابگو نیست.

رئیس شورای فرهنگی عمومی ساوه در ادامه بر لزوم برنامه‌ریزی اوقات فراغت دانش آموزان گفت و خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری برای اوقات فراغت دانش آموزان می‌تواند جلوی بسیاری از معضلات اجتماعی را بگیرد و اگر به موضوع فرهنگ و آموزش بی‌توجه باشیم نتیجه‌ای جز بزهکاری اجتماعی پدید نخواهد آمد.

رحیمی گفت: دستگاه‌های متولی می‌توانند با ایجاد فضای آموزش شهروندی در غالب برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و... با آینده‌نگری مقابل معضلات اجتماعی سدی علم کنند و اجازه ندهند جوانان و نوجوانان ما دچار آسیب شوند.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این جلسه بر لزوم تبیین هرچه بهتر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد و گفت: مفهوم واقعی امر به معروف و نهی از منکر ترویج خوبی‌ها به نفع مردم و جلوگیری از عوامل ضرر و زیان به مردم است که باید به‌درستی به آحاد مختلف شناسانده شود.

حجت‌الاسلام فرخی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک واجب الهی است اظهار کرد: بی‌تفاوتی مردم به این موضوع تبعات زیادی دارد که افزایش طلاق و اعتیاد بخشی از آن است.

وی افزود: موعظه، تذکر و در ادامه مجازات قانونی مراتب امر به معروف و نهی از منکر است که باید با اطلاع‌رسانی صحیح و آگاهی بخشی در جامعه نهادینه شود.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه حاکمیت به‌تنهایی قادر به حل مشکلات اجتماعی نیست اضافه کرد: همه دستگاه‌ها باید برای از بین بردن آسیب‌های اجتماعی همت کنند و در کنار دستگاه‌های مطبوع از ظرفیت خود مردم نیز استفاده شود.

فرخی تصریح کرد: نداشتن شناخت کافی از این فریضه مهم باعث شده مردم به‌درستی به این موضوع نپردازند لذا باید همه در راستای عمل به این مهم تعامل داشته باشند.

گفتنی است در این مراسم برخی اعضا به بیان برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه