8هزار بی‌سواد و کم‌سواد تحت پوشش فعالیت‌‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل از آمادگی آموزش 8هزار کم‌سواد و بی‌سواد در 3 دوره انتقال، تحکیم و سوادآموزی خبرداد.

سیدغلامحسین گنجی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل امشب در گفت‌وگو با خبرنگار آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در اردبیل اظهار کرد: در سال جاری ۸هزار نفر تحت پوشش فعالیت‌های سواد‌آموزی استان قرار می‌گیرند.

وی افزود: ۳هزار و ۸۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، ۲هزار و ۲۰۰ نفر دوره انتقال و ۲هزار نفر در دوره تحکیم، جذب کلاس‌های سوادآموزی خواهند شد.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل، توجه به مهارت‌ آموزی در کنار سوادآموزی را یکی از برنامه‌های مورد توجه سوادآموزی بیان کرد و ادامه داد: مراکز یادگیری محلی با رویکرد جدید در راستای سیاست مهارت آموزی و توانمند‌سازی افراد بی‌سواد و کم‌سواد برای زندگی بهتر به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

گنجی، با تشریح رویکردهای جدید فعالیت‌های سواد‌آموزی، تصریح کرد: امسال جامعه هدف فعالیت‌های سوادآموزی از ۱۰ تا ۴۹ سال به ۱۰ تا ۶۰ سال تغییر می‌یابد.

وی گفت: تلاش می‌کنیم با استفاده بهینه از تمامی ظرفیت‌های موجود شاهد ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های سوادآموزی در سال تحصیلی آینده باشیم

انتهای پیام/3727/م

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه