قاضی زاده: ۲۸ خانه ایثار در کشور راه اندازی می‌شود

معاون رییس جمهور گفت: با هدف ایجاد محیطی سلامت برای جامعه ایثارگران، در نظر داریم ۲۸ خانه ایثار در حوزه‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی در استان‌های کشور محیطی را در راستای سلامتی روحی و جسمی جامعه هدف خود ایجاد کنیم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از کرج، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، شامگاه دوشنبه، در مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال دسته برتر جانبازان سالم تن کشور، گفت: بنیاد سعی دارد با راه اندازی ۲۸ خانه ایثار در حوزه های فرهنگی، تفریحی و ورزشی در استان های کشور محیطی در راستای سلامتی روحی و جسمی ایثارگران مهیا کند. 

قاضی زاده هاشمی حضور در جمع جانبازان و ایثارگران باعث خوشحالی و افتخار است، امروز برخود واجب دانستم تا در بین جانبازان ورزشکار آن هم با سبک زندگی خاص که با باوجود کهولت سن و مشکلات ناشی از جانبازی حضور داشته باشم،شما با غلبه بر مشکلات ناشی از جانبازی با نشاط در میادین ورزشی حاضر میشوید و این بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مدظله العالی در خصوص ورزش گفت: مقام معظم رهبری مدظله العالی در نشستی با اشاره به این مضمون که «ورزش در جوانی مستحب و در پیری واجب است»، من هم امروز عرض میکنم که ورزش برای جانبازان در سن جوانی واجب و در سن پیری از اعم واجبات است.

معاون رئیس جمهور در ادامه به بالا رفتن سن ایثارگران اشاره کرد و تصریح کرد: ما به عنوان خادم ایثارگران در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید طوری برنامه ریزی کنیم که ایثارگران همیشه در سلامت روحی و جسمانی باشید، در همین راستا بنیاد سعی دارد با راه اندازی ۲۸ خانه ایثار در حوزه‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی در استان‌های کشور محیطی را در راستای سلامتی روحی و جسمی جامعه هدف خود مهیا کند و تا ۲ سال آینده با مساعدت‌های مالی که دولت محترم خواهند داشت امید داریم ۵ مرکز دیگر را نیز راه اندازی کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در این دوره ۲ استراتژی کلی مد نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران است، گفت: با توجه به بالارفتن سن تعداد زیادی از والدین عزیز شهدا می‌طلبد که در این حوزه خدمات ویژه ای به این عزیزان ارائه شود، در همین راستا اولین استراتژی ما توسعه مراکز بهداشتی، خدماتی و آسایشگاهی است.

وی دومین استراتژی بنیاد را توسعه مراکز گردشگری و تفریحی در جنوب و شمال کشور و شهرهای زیارتی کشور و عتبات عالیات دانست و افزود: در نظر داریم به امید خدا در خارج از کشور در نجف و شهرهای مذهبی دیگر با پیگری و برنامه ریزی‌های که در بنیاد صورت می‌گیرد بتوانیم این مراکز را توسعه دهیم.

قاضی زاده هاشمی در پایان با آروزی سلامتی و تندرستی برای تمام جانبازان ورزشکار، گفت: پیشنهاد می‌شود همانگونه که در سینما و در جشنواره بین الملی فجر یک بخش به حوزه ایثار و شهادت اختصاص گرفت و جایزه این بخش را هم خود بنیاد متقبل شد، در حوزه ورزش هم این کار صورت گیرد و مذاکره ای هم با فدارسیون فوتبال داشته باشیم مبنی براینکه این مسابقات را به رسمیت بشناسند و همین امر باعث شود که سطح اجرائی مسابقات ارتقاء پیدا کند، ما نیز به عنوان پشتیبان حاضر به همکاری هستیم. 

گفتنی است شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال دسته برتر جانبازان سلام تن کشور از ۱۱ لغایت ۱۶ تیرماه با حضور ۱۶ تیم در مجموعه فرهنگی و تفریحی ایثار واقع در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز برگزار و تیم ها در قالب ۴ گروه ۴ تیمی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/ج

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه