لاپید و بهبود روابط با اروپا؛ نشست سالانه تل‌آویو-بروکسل از سر گرفته می‌شود

بعد از تلاش‌های نخست‌وزیر موقت تل‌آویو برای تنش‌زدایی با اتحادیه اروپا، وزرای خارجه این اتحادیه تصمیم گرفتند نشست سالانه خود با رژیم صهیونیستی که 10 سال متوقف شده بود، را مجدداً برگزار کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند که وزرای خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا روز گذشته (دوشنبه) تصمیم گرفتند گفت‌وگوهای سیاسی سالانه میان رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا موسوم به «شورای همکاری» را پس از ده سال توقف فعالیت، از سر بگیرند.

طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴»، این گفت‌وگو در چارچوب روند مهمی در جهت بهبود روابط تل‌آویو و اتحادیه اروپا قابل تحلیل است؛ روابطی که در دوران نخست وزیری «بنیامین نتانیاهو» و با توجه به اختلافات دو طرف در مورد مسئله فلسطین به پایین‌ترین سطح خود رسید.

رسانه‌های عبری این را یک دستاورد مهم برای «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشبرد امور کابینه تل‌آویو تلقی می‌کنند؛ زیرا زمانی که وی یک سال پیش سمت وزارت خارجه را برعهده داشت، تلاش برای تشکیل مجدد شورای همکاری و بهبود روابط با اتحادیه اروپا را از اهداف اصلی خود قرار داد.

۲۷ وزیر خارجه اتحادیه اروپا روز گذشته در بروکسل در چارچوب نشست ماهانه خود با یکدیگر دیدار کردند. از سرگیری نشست «شورای همکاری» بین رژیم صهیونیستی و کشورهای اتحادیه اروپا یکی از موضوعاتی بود که در دستور کار آن‌ها قرار گرفت.

آن‌ها در پایان جلسه به اتفاق آرا از سرگیری نشست سیاسی سالانه با تل‌آویو را در سطح وزارت امور خارجه تصویب کردند. منابع خبری عبری به نقل از یک مقام در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این تصمیم، شامل تاریخ یا جدول زمانی برگزاری این نشست نشده است.

پیش از این نیز لاپید با سفر به فرانسه و دیدار با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور ضمن بررسی اقدامات رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینیان، تلاش کرده بود رایزنی‌هایی علیه پرونده هسته‌ای ایران داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه