توجه به مسائل فرهنگی بسترساز موفقیت در اولویت‌های جامعه است

امام جمعه ارومیه گفت:مسئولین نباید به بهانه موضوعات و اولویت های دیگر فرهنگ را از یاد ببرد، چرا که معیشت در بستر فرهنگ اصلاح میشود. امروز حتی اگر ببینید کشورهای پیشرفته نیز اول بستر فرهنگی را اصلاح کرده و در کنار آن به مسئله اقتصادی رسیدگی میکنند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از ارومیه، حجت الاسلام سید مهدی قریشی امام‌جمعه ارومیه در خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه اظهار داشت: از آثار خدا ترسی گریه برای امام حسین (ع) و عزاداری وزنده نگه داشتن نام و هدف ایشان است که نشان از  تقوای انسان دارد.

قریشی گفت: گریه انسان چند نوع است، یک نوع گریه هنگامی است که انسان وقتی دستورات و آیات الهی را میشنود گریه میکند و نوع دیگری از گریه که یکی از مقدس ترین گریه هاست گریه ای است که انسان به موجب گناه خود در برابر غذاب الهی خوف دارد و خود را در برابر عظمت الهی کوچک میشمارد.

قریشی افزود: دین اسلام ما را به گریه دعوت کرده است، گریه برای زنده نگه داشتن نام و هدف امام حسین (ع) و یاد آوری کردن مصیبت های ایشان که یکی از پر فضیلت ترین گریه ها است.

خطیب جمله ارومیه ادامه داد: دشمن در تلاش است ظلم هایی را که بر جامعه ی بشریت تحمیل کرده است را فراموش کنیم و خود را گرگ در لباس میش جای بزنند و مارا فریب دهند اما ما نباید ظلم های آنان را فراموش کنیم و فریب دشمن را بخوریم‌.

قریشی ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: امروزه باید خبرنگار بر اساس فرمایشات حضرت آقا به مسئله جهاد تبیین دقت هر چه بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: نحوه خبرنگاری و خبری نویسی بسیار مهم است چرا که موجب جبهه گیری در جامعه میشود و خبرنگار در کنار این مسائل همیشه نسبت به رعایت مسائل اخلاقی و رفتار حرفه ای نهایت دقت و توجه را داشته باشد.

خطیب جمعه ارومیه گفت: خبرنگاران باید انصاف را رعایت کنند و اخبار را تقطیع نکنند به گونه ای که موجب شبهه پراکنی، تخریب و جبهه گیری در جامعه باشد، همچنین خبرنگاران این را بدانند هر خبری نیاز به انعکاس ندارد خبرهایی همچون تصادفات جاده ها که موجب استرس در مردم میشود را کمتر انعکاس دهند و به جای آن خبرهایی را که موجب تقویت بینش سیاسی و حق طلبی و مبارزه با فساد را میشود را گزارش دهند.

قریشی گفت: اقتصاد باید بر مبنای فرهنگ تبیین شود اگر از فرهنگ غفلت کنیم موجب ضرر است، اگر فرهنگ دفاع مقدس و قیام امام حسین (ع) نبود نمیتوانستیم ۸سال در جنگ تحمیلی و در سوریه دوام بیاوریم.

وی ادامه داد: مسئولین نباید به بهانه موضوعات و اولویت های دیگر فرهنگ را از یاد ببرد، چرا که معیشت در بستر فرهنگ اصلاح میشود. امروز حتی اگر ببینید کشورهای پیشرفته نیز اول بستر فرهنگی را اصلاح کرده و در کنار آن به مسئله اقتصادی رسیدگی میکنند.

خطیب جمعه ارومیه گفت: متاسفانه این روزها شهر به جای تبلیغات محرم و امام حسین (ع) پر از بنرهای تبلیغ دانشگاه های خارجی است، که هدف آنها هدایت سرمایه مردم به کشورهای خارج از کشور است.

وی همچنین تاکید کرد: ما امروزه بهترین دانشگاه هارا در سطح کشور داریم اگر سطح دانشگاه ها مطلوب نیست نیازمند اصلاح مسئولین و آموزش عالی است، چرا که این تبلیغات شایسته ما و منطقه ما نیست و همچنین  مدرک برخی از این موسسات خارجی مورد قبول ایران نمی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه