راهنمای انتخاب دستگاه وکیوم مواد غذایی برای خانه

شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که در خانه نیاز به یک وسیله برای بسته بندی کردن درست و اصولی مواد غذایی داشته باشید.

در اینجا به شما دستگاه وکیوم مواد غذایی را به شما معرفی می‌کنیم. این دستگاه یکی از پرکاربردترین وسایلی است که می‌توانید در خانه از آن استفاده کنید. این دستگاه با بسته بندی کردن مواد غذایی به‌صورت اصولی و درست، از آنها محافظت می‌کند و می‌توانید مدت‌زمان طولانی آنها را نگه دارید. برای خرید یک دستگاه وکیوم بسته بندی مناسب به راهنمای انتخاب دستگاه وکیوم مواد غذایی نیاز دارید که ما در این مطلب آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

دستگاه وکیوم مواد غذایی چیست؟

خیلی اوقات مواد غذایی که درون یخچال و فریزر نگهداری می‌شوند به‌خاطر برخورد با هوا و وجود هوای اضافی در بسته بندی، خراب می‌شوند. تداوم این کار باعث می‌شود که مواد غذایی زیادی در خانه خراب و غیرقابل‌استفاده شوند‌. در این حال باید به دنبال دستگاهی باشید که این هوای اضافه درون بسته‌های مواد غذایی را حذف کند و با بستن بخش ورودی آن به‌صورت غیرقابل‌نفوذی، از مواد غذایی محافظت کند. بهترین و مناسب‌ترین دستگاه برای بسته بندی صحیح مواد غذایی در خانه، دستگاه وکیوم بسته بندی است.

کاربرد اصلی دستگاه وکیوم، مانند پرس کردن است. این دستگاه هوای اضافی داخل بسته‌های محصولات را حذف می‌کند و با بستن بخش ورودی بسته بندی، اجازه ورود هوا به داخل آن را نمی‌دهد. البته می‌توان از دستگاه وکیوم استفاده‌های دیگری داشت‌. برای مثال برخی افراد از دستگاه‌های وکیوم برای فشرده کردن بسته‌های لباس و موارد دیگر استفاده می‌کنند. حذف هوا از داخل بسته بندی باعث پایین آمدن وزن آن می‌شود. با حذف هوا از داخل بسته‌های مواد غذایی، خلأ درون آن ایجاد می‌شود و این خلأ از مواد غذایی مراقبت می‌کند. راهنمای انتخاب دستگاه وکیوم مواد غذایی یک دستگاه متناسب با نیازهای خانه به شما پیشنهاد می‌دهد.

مزایای دستگاه وکیوم مواد غذایی

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد این دستگاه در خانه مزایای فراوانی دارد. اولین و مهم‌ترین فایده این دستگاه، محافظت از مواد غذایی است. بسیاری از مواد غذایی مانند نان، سبزی‌ها، خیارشور و گوشت در برخورد با هوای اضافه‌ای که درون بسته آنها وجود دارد، خراب می‌شوند و گاهی کپک می‌زنند. در نتیجه باعث می‌شود که این مواد غذایی غیرقابل‌استفاده شوند. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توان از دستگاه وکیوم مواد غذایی استفاده کرد. این دستگاه هوای اضافی داخل بسته‌ها را خالی می‌کند و با ایجاد یک خلأ، از خراب‌شدن این مواد غذایی جلوگیری می‌کند.

از دومین مزایای استفاده از دستگاه وکیوم مواد غذایی می‌توان به بالارفتن عمر محصولات اشاره کرد. با وکیوم کردن مواد غذایی دوام و ماندگاری آنها بالا می‌رود. در برخی منابع اشاره می‌شود که بعضی مواد غذایی با وکیوم کردن تا ۲ سال قابل‌استفاده هستند. با وکیوم کردن مواد غذایی، شما فضای بیشتری در یخچال و فریزر دارید. بسته‌های بزرگ فضای یخچال را اشغال می‌کنند و مانع اضافه‌کردن محصولات جدید می‌شوند. با وکیوم کردن این محصولات، از حجم آنها کم می‌شود و به‌راحتی می‌توان مواد غذایی بیشتری درون یخچال و فریزر قرار داد.

برخی محصولات غذایی مانند سبزی و نان، بعد از برخورد حداکثر یک ساعت با هوایی که جریان دارد، به‌اصطلاح کهنه و بیات می‌شوند. برای اینکه این مواد غذایی همیشه باطراوت باشند و با هر بار استفاده حس محصول تازه به شما القا شود، باید از دستگاه وکیوم استفاده کنید. دستگاه وکیوم، تازگی محصولات را حفظ می‌کند و به‌راحتی می‌توان همیشه محصولات تازه در خانه پیدا کرد. در این بخش از راهنمای انتخاب دستگاه وکیوم مواد غذایی، به آخرین مزیت این دستگاه اشاره می‌کنیم. با وکیوم کردن محصولات، می‌توانید از آنها در برابر میکروب‌ها و آلودگی‌ها مراقبت کنید. در برخی موارد آلودگی‌هایی که در فضای آزاد یا داخل یخچال و فریزر هستند، با مواد غذایی شما تماس پیدا می‌کنند. این کار از بهداشت مواد غذایی کم می‌کند و گاهی اوقات باعث بیماری می‌شود. با وکیوم کردن محصولات غذایی، از آنها در برابر این آلودگی‌ها و میکروب‌ها مراقبت کنید. با راهنمای انتخاب دستگاه وکیوم مواد غذایی یک دستگاه مناسب برای استفاده در منزل خریداری کنید.

انواع دستگاه وکیوم مواد غذایی

در ادامه راهنمای انتخاب دستگاه وکیوم مواد غذایی به معرفی مدل‌های مختلف آن می‌پردازیم. دستگاه‌های وکیوم انواع مختلفی دارند. اولین مدل این دستگاه، وکیوم خانگی است. وکیوم خانگی با طراحی ساده و کاربردی، به شما در وکیوم کردن محصولات غذایی کمک می‌کند. قیمت این دستگاه‌ها بسیار مناسب است و در خرید با مشکل هزینه مواجه نمی‌شوید. این دستگاه هوای داخل بسته را حذف می‌کند و دو لبه پلاستیک را با کمی حرارت به هم می‌چسباند. این بستن درب، عملکرد بسیار مهمی است که در برخی مدل‌ها وجود ندارد. در هنگام خرید به این مورد دقت کنید. دومین مدل دستگاه وکیوم، وکیوم کابینی است. دستگاه‌های کابینی مانند دستگاه سیل القایی متعلق به کارخانه‌های تولیدی هستند که توانایی آنها در وکیوم کردن بسیار بالاتر است. این دستگاه‌ها کاربرد خانگی ندارند.

راهنمای انتخاب دستگاه وکیوم مواد غذایی

در راهنمای انتخاب دستگاه وکیوم مواد غذایی نکات مهم در هنگام خرید این دستگاه برای شما نوشته شده است.

دستگاه‌های خانگی در دو مدل شارژی و برقی تولید می‌شوند. مدل برقی کارایی بهتری دارد.
قبل از خرید، بهتر است که یکبار عملکرد دستگاه را چک کنید.
دستگاهی که بدنه استیل داشته باشد، دوام بهتری دارد.
پرفروش‌ترین دستگاه وکیوم خانگی از برند هامر است.
بهتر است که از نایلون مخصوص دستگاه برای وکیوم کردن استفاده کنید.
دستگاه وکیوم ایستاده فضای بیشتری اشغال می‌کند اما بسیار کارآمدتر است.
برخی مدل‌های دستگاه وکیوم، فقط توانایی مکش هوا دارند. در هنگام خرید به تمامی کارایی‌های دستگاه دقت نمایید.
درصورتی‌که دستگاه شما از بستن درب پلاستیک پشتیبانی نمی‌کند، باید دستگاه دوخت پلاستیک خریداری نمایید.

سخن پایانی

دستگاه وکیوم مواد غذایی یک دستگاه پرکاربرد درون خانه است. این دستگاه با حذف هوای داخل بسته‌ها از مواد غذایی مراقبت می‌کند و دوام آنها را افزایش می‌دهد. برای خرید این دستگاه، به راهنمای انتخاب دستگاه وکیوم مواد غذایی نیاز دارید. در این مطلب، علاوه بر راهنمای انتخاب دستگاه وکیوم مواد غذایی، اطلاعات مهمی درمورد این دستگاه به شما ارائه شد.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه