| مداحان، مردم را به حفظ حجاب و حیا دعوت کنند

یکی از مخاطبان آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد می‌گوید: با توجه به فرصت و ظرفیت مجالس عزاداری ماه محرم و ماه صفر، لازم است مداحان مردم را به حفظ حجاب و حیا دعوت کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، مخاطبان آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در سامانه تعاملی مطالبه‌ای با عنوان «مداحان مردم را به حفظ حجاب و حیا دعوت کنند» ثبت کرده بودند و در آن اعلام داشتند: «این روزها فرصت خوبی است، برای دعوت سراسری به حفظ حجاب و حیا با تبیین هدف از قیام و شهادت و حفظ حرمت خاندان اهل بیت علیه‌السلام.»

زهرا خیری، ثبت‌کننده این مطالبه در گفت‌وگو با خبرنگار آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد اظهار داشت: رعایت حیا و حجاب از دستورات دین اسلام است که در آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) بارها به آن اشاره شده است. مداحان اهل بیت(ع) هم که وظیفه تبیین‌گری در جامعه را براساس بیانات مقام معظم رهبری عهده‌دار هستند، لازم است به تبیین عفاف و حجاب و همچنین دعوت مردم به رعایت به آن بپردازند.

وی افزود: مجالس عزاداری ماه محرم و صفر با حضور جمعیت بسیار بالایی از مردم برگزار می‌شود و فرصت بسیار خوبی است که در این مجالس، مداحان به تبلیغ و ترویج عفاف و حجاب بپردازند.

خیری گفت: من در شهر مشهد مقدس ساکنم که متاسفانه وضعیت حجاب در این شهر و دیگر شهرهای کشور اصلاً مناسب نیست و نیازمند عزم عمومی و همگانی و تلاش هرچه بیش‌تر افراد موثر برای تبلیغ این دستور دینی هستیم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، مداحان بسیاری در دهه اول ماه محرم امسال و به خصوص در شب چهارم که برای طفلان حضرت زینب(س) عزاداری می‌شود، اشعاری درخصوص عفاف و حجاب خواندند تا وظیفه تبیینی خود را در این خصوص ایفا کنند. به طور مثال میثم مطیعی مداح اهل بیت(ع) نوحه دختران زینبی را بر اساس شعری از مهدی زنگنه خواند.

در بخشی از شعر این نوحه آمده است:

هر کسی که به زینب اقتدا کرد
همسفر و هم قدم حسینه
بعد زمین افتادن علمدار
چادر زینب، علم حسینه
همیشه زند‌ه‌اس، همیشه تازه‌اس
حکایت انقلاب زینب
از عمق تاریخ، به ما رسیده
وقار زینب، حجاب زینب
عاشقای مکتبی ِ حسینیم
دخترای زینبی حسینیم
یالیتنا کنا معک حسین جان

نماهنگ دختران زینبی میثم مطیعی را اینجا مشاهده کنید:

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه