بیانیه کارکنان سازمان محیط زیست در راستای کشته شدن محیط‌­بان «نجفی»

جمعی از کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست کشور به مناسبت کشته شدن محیط‌­بان مظلوم و بی‌­دفاع برومند نجفی بیانیه صادر کردند.

به گزارش گروه محیط زیست آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، جمعی از کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست کشور به مناسبت کشته شدن محیط‌­بان مظلوم و بی‌­دفاع  برومند نجفی بیانیه صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

انالله و انا الیه راجعون؛

عرض تسلیت به مناسب عروج شهادت گونه همکار ارجمندمان محیط­بان "برومند نجفی" در عرصه حفاظت از محیط زیستِ کشورِ عزیزمان ایران ­

پس از مدت­ها تلاش و کوشش مسئولین و بستگان محیط­­­­­­­­­بان برومند نجفی، هزار امید زنده شده بود تا سایه اعدام از سر همکار گرامی­مان کم شود، در کمال ناباوری، در حالی که با دستان بسته توانی برای دفاع از خود نداشت مظلومانه از بین‌مان پر کشید و داغ رفتن شهادت گونه­اش را بر دل ما و عزیزانش نشاند.

عدم دریافت حمایت­‌های قانونی در شرایط سخت و طاقت فرسای کاری، فقدان آموزش های اصولی و کامل و همچنین نبود حمایت­‌های روحی و روانی ضروری برای محیط­بانان این مرز و بوم، هر روز سینه یکی از حافظان و عاشقان طبیعت را می­شکافد و غمی بر آلام همه دوستداران طبیعت اضافه می­‌کند، این عوامل و بسیاری عوامل دیگر که شاید جایگاه طرح آن­ها در چنین بیانه‌­ای نباشد باعث از دست دادن جان­های عزیز و عاشقی شده و محیط زیست کشور را از نعمت داشتن آن­ها محروم کرده است. در این واقعه تلخ تا کنون دو انسان جان خود را از دست داده‌­اند و ممکن است انسان دیگری به خاطر کشتن محیط‌­­­بان نجفی، جان خود را از دست بدهد. اگر چه امید داریم که خانواده محترم برومند نجفی همانند  فرزند عاشق­شان با بذل عشق به همنوع خویش، این چرخه نامیمون را بشکنند.

این واقعه ناگوار دردی سنگین بر دل خانواده محترم نجفی و خانواده بزرگ محیط زیست کشور و تمامی دوست‌داران طبیعت ایران نشاند و داغ صد و چهل و پنج محیط­­بان عزیز از دست رفته را تازه نمود. اگرچه راهی برای جبران جان‌­های عزیز از دست رفته­‌مان نداریم ولی همانند همیشه امید داریم که این واقعه تلخ تلنگری بر اصلاح فوری قوانین و مقررات حمایت از این حافظان طبیعت باشد.

ما کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست کل کشور ضمن ابراز همدلی و همدردی با خانواده محترم برومند نجفی و کلیه عاشقان طبیعت ایران، خواستار همکاری همه ارکان حاکمیت برای ایجاد تغییرات جدی در راستای ارتقای همه جانبه جایگاه سازمان حفاظت محیط زیست و تقویت نقش حاکمیتی و نظارتی این سازمان، حمایت همه جانبه ضابطان قضایی در انجام وظایف و ماموریت­‌های محوله، و رسیدگی به وضعیت حقوقی و معیشیتی محیط­بانان کشور می باشیم و یقین داریم که بقای این مرز و بوم در بقای محیط زیست کشور است و لاغیر.

کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست کل کشور

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه