جذب اعتبار ۷ میلیارد تومانی از محل سفر رئیس جمهور به هلال احمر گیلان

مدیرعامل هلال احمر گیلان با بیان اینکه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به گیلان سال گذشته و تخصیص یافته بود، گفت: از این میزان تاکنون هفت میلیارد تومان به صورت نقدی به هلال احمر استان پرداخت شده است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از رشت، سیاوش غلامی امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سالن جمعیت هلال احمر استان با تقدیر روز خبرنگار به صاحبان رسانه و جراید اظهار کرد: خبرنگاران پرچمداران آگاهی‌بخشی و گوش و چشم بینوا و شنوای مردم و مسؤولان هستند. 

وی از از جذب هفت میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ۴۰ میلیارد تومانی تخصیص یافته در سفر رئیس‌جمهوری به جمعیت هلال‌احمر گیلان خبر داد و افزود: تکمیل و تجهیز سیستم ارتباطات رادیویی دیجیتال گیلان، تکمیل پایگاه‌ها و انبارهای امدادی هلال احمر و تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات استان از جمله پروژه‌های سفر رییس‌جمهور به گیلان در حوزه هلال احمر است. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به سایر مصوبات سفر رییس جمهور به گیلان در حوزه تکمیل پروژه‌های جمعیت هلال احمر گفت: تکمیل ساختمان اداری امدادی ماسال، پایگاه امداد و نجات جاده‌ای رضوانشهر و پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شالده شفت از دیگر پروژه‌ها است که هر کدام به ترتیب ۲۰، ۵۰ و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

غلامی در پاسخ به اینکه در سال‌های اخیر وضعیت جذب نیروهای داوطلب و امداد نجات در جمعیت هلال احمر گیلان چگونه بوده، تصریح کرد: از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰، تعداد داوطلبان هلال احمر «افراد بالای ۳۵ سال» در هدایت، حمایت، مشارکت و مهارت از ۲ هزار داوطلب به ۱۵ هزار و یکصد نفر رسیده‌ است. 

به گفته وی، در حوزه جوانان نیز در گروه سنی پنج تا ۳۵ سال در قالب تشکیل کانون‌های مختلف شامل غنچه‌های هلال، دانشجویی، دانش‌آموزی، روستایی و طلاب فعال است که طی یک برنامه پنج‌ساله از حدود ۶ هزار عضو جوان در سال ۱۳۹۶، به ۲۰ هزار و ۷۱۴ نفر رسیده‌است. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان طرح ملی دادرس «دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت» را از موثرترین طرح‌های ملی سازمان جوانان هلال احمر عنوان کرد و گفت: در این طرح دانش‌آموزان آموخته‌ها و داشته‌های امدادی خود را تمرین کرده و از این مهارت در مواقع بحران در خانواده و جامعه استفاده می‌کنند، این طرح تا سال تحصیلی گذشته در پایه هشتم اجرا می‌شد اما قرار بر این است تا از سال تحصیلی پیش رو در همه دوره‌های تحصیلی اجرایی شود. 

غلامی با اشاره به فعالیت بیش از ۴۵۰ خانه هلال جمعیت هلال احمر در روستاهای استان گیلان بیان کرد: خانه‌های هلال با هدف ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش به مردم با هدف ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی فعال است. 

وی با بیان اینکه گیلان استانی گردشگرپذیر و پرحادثه است، تصریح کرد: تمامی نیروها و تجهیزات هلال احمر گیلان در حوزه امداد و نجات پای کار هستند از اینرو این جمعیت هر میزان در حوزه منابع انسانی و تجهیزات تجهیز شود، باز هم نیاز است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه