گیلان تأمین کننده برنج ۲۰ میلیون ایرانی/ تولید مرغ در گیلان به رتبه سوم کشور ارتقا یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به توانمندی های استان در حوزه کشاورزی، گفت: در تولید مرغ از رتبه پنجم به سوم رسیدیم و در تولید برنج نیز تأمین کننده قوت ۲۰ میلیون ایرانی هستیم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از رشت، صالح محمدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شرایط خاص حاکم بر امنیت غذایی در جهان اظهار کرد: تأمین امنیت غذایی، مهم و اولویت کشور بوده و وزارت کشاورزی نیز بر همین مدار استوار است.

وی گیلان را جز ۱۰ استان برتر کشور در تولید محصولات کشاورزی اعلام کرد و افزود: باید همه ما معطوف به حوزه کشاورزی باشیم چرا که سرمایه‌گذاری در این حوزه نتیجه‌بخش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه امروزه نگاه در حوزه کشاورزی، علمی است، گفت: در این راستا تلاش شده با امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها، زمینه ورود علم به عرصه‌های کشاورزی فراهم شود.

محمدی از تشکیل کاروان‌های ترویجی در حوزه زراعی خبر داد و بیان کرد: دنبال این هستیم که این کاروان در حوزه باغی نیز تشکیل شود هر چند تا حصول نتیجه کمی بیشتر زمان لازم است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد علمی در جهاد کشاورزی باید به ثروت تبدیل شود، تصریح کرد: امروز شرایط حساس شده و با تغییرات اقلیم و کاهش نزولات جوی مواجه هستیم و افزایش دمای هوا و وقوع سیل‌ها، هشداری برای ما است و می طلبد کشاورزی علمی در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه عرصه طبیعی نباید تخریب شود، گفت: گیلان بر خلاف استان‌های شمالی هنوز بکر باقی مانده و باید این عرصه‌های طبیعی حفظ شود.

محمدی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور اعتبارات خوبی به حوزه کشاورزی اختصاص داده شده، است، افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی به ویژه در استان گیلان با توجه به اقلیم و جغرافیا به همه کشور باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه گیلان در تولید مرغ از رتبه پنجم به سوم رسیده است، تصریح کرد: در تولید برنج، تأمین کننده قوت ۲۰ میلیون ایرانی هستیم و علی‌رغم کاهش بارش‌ها و وجود نگرانی در زمینه تأمین منابع آبی با همکاری همه به ویژه کشاورزان و با کار دانشی و علمی پیش‌بینی شده شاهد بیشترین تولید محصول در سال زراعی جاری باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان برداشت شده، گفت: امسال پیش‌بینی شده یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک از زمین‌های زراعی استان برداشت شود.

وی با بیان اینکه با استفاده از ارقام پرمحصول از جمله آنام به دنبال جهش تولید برنج هستیم، افزود: تجربه تحریم و جنگ اوکراین نشان داده که کشورها به آسانی غلات را در اختیار دیگران نمی‌گذارند و جنگ پیشرو جنگ امنیت غذایی است.

محمدی با تاکید بر لزوم حفظ عرصه‌های تولید در استان گیلان بیان کرد: امروز شاهد هجوم تغییر کاربری‌ها در استان گیلان هستیم اما خط قرمز جهاد کشاورزی گیلان عرصه‌های حاصلخیز کشاورزی است که اجازه تغییر کاربری نمی‌دهیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه