اعلام آمادگی بسیج برای کمک و تعامل با وزارت بهداشت

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به اوج گیری نسبی کرونا در کشور گفت: چندین بار در جلسات مختلف و اخیراً با ارسال دو نامه به امضای رئیس سازمان بسیج مستضعفین، اعلام آمادگی بسیج را برای کمک و تعامل با وزارت بهداشت اعلام کردیم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از رشت، سردار محمد عبدالله‌پور امروز در دیدار با رئیس بسیج جامعه پزشکی در سالن اجتماعات سپاه قدس با بیان اینکه در دوران کرونا شاهد اوج وفا و همدلی میان مردم، کادر درمان و بسیجیان بودیم، اظهار کرد: ایثار، از خودگذشتگی، وفا و تعهد از ویژگی‌های بسیجیان است که در دوران کرونا این ویژگی‌ها را همانند دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم.

وی با اشاره به اقدامات سپاه قدس گیلان در دوران کرونا گفت: اقدامات و خدمات انجام شده در گیلان و توسط سپاه قدس گیلان از جمله اجرای طرح شهید سلیمانی در دوره کرونا نقش مهمی در پیشگیری و کنترل این بیماری در موج‌های قبلی داشته است. 

فرمانده سپاه قدس گیلان یکی از وظایف بسیج جامعه پزشکی را مطالبه‌گری دانست و بیان کرد: حوزه بسیج جامعه پزشکی دو وظیفه به عهده دارد، نخست اینکه مطالبه‌گر باشد و در مرحله دوم اگر متوجه شد سازمانی به هر دلیلی از جمله کمبود نیروی انسانی نمی‌تواند به خوبی به مردم خدمات‌دهی کند، ورود کرده و به آن‌ها کمک می‌کند. 

عبدالله‌پور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، مبنی بر اینکه بسیج تشکیلات مردمی انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: فرمایش مقام معظم رهبری وظیفه ما را در اجرای تدابیر ایشان سنگین‌تر می‌کند، لذا بسیج باید طبق فرمایشات رهبری از  نهادهای متولی در حوزه‌های مختلف بخصوص حوزه سلامت مطالبه‌گری داشته باشد. 

وی با اشاره به اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم، روستایی و حاشیه‌ای استان گیلان افزود: خدمات ویژه حوزه سلامت در حاشیه شهر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بسیج جامعه پزشکی گیلان در مناطق حاشیه شهر در حال انجام است.

اعلام آمادگی بسیج برای کمک و تعامل با وزارت بهداشت

رئیس بسیج جامعه پزشکی نیز در این دیدار با قدردانی از فرمانده سپاه قدس گیلان در راستای اجرای طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی و کنترل کرونا در گیلان اظهار کرد: استان گیلان یکی از کانون‌های شیوع بیماری کرونا در کشور بوده ولی سپاه قدس با ورود به موقع خود به کمک کادر درمان آمده و به کنترل این ویروس در این استان کمک کردند. 

مسلم چشمی با اشاره به اوج گیری نسبی کرونا در کشور گفت: متأسفانه این روزها شاهد اوج گیری این بیماری هستیم و وارد موج هفتم کرونا شدیم و متأسفانه هر روز بر آمار فوتی‌های ناشی از این بیماری در کشور اضافه می‌شود، هر چند در چند روز اخیر از تعداد فوتی‌ها و بیماران کرونایی کاسته شده است. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: چندین بار در جلسات مختلف و به صورت کتبی و اخیراً با ارسال دو نامه به امضای سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، اعلام آمادگی بسیج را برای کمک و تعامل با وزارت بهداشت اعلام کردیم. 

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور از اعلام آمادگی سازمان بسیج در بحث تأسیس مجدد مراکز واکسیناسیون و کمک دوباره به مجموعه بهداشت و درمان کشور برای مقابله با موج هفتم بیماری کرونا خبر داد و گفت: شفاهی و کتباً این اعلام آمادگی را به وزیر بهداشت و درمان منتقل کردیم تا وزارت بهداشت و درمان با احساس نیاز، از ظرفیت بسیج در این راستا استفاده کند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه