درمان بیش از ۸۰ بیماری با استفاده از سلول‌ بنیادی/ ذخیره‌سازی خون بند ناف در همه شهرستان‌های سمنان

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه ظرفیت درمان بیش از ۸۰ بیماری خونی و غیر خونی با استفاده از سلول‌های بنیادی وجود دارد، گفت: خدمات ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزادان در تمام شهرستان‌های استان سمنان ارائه می‌شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از سمنان، علی منصفی‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان عصر امروز در جلسه بازآموزی و ارتقای آموزشی کارشناسان بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی استان سمنان که با حضور مدیر دفاتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت درمان بیش از ۸۰ بیماری خونی و غیر خونی با استفاده از سلول‌های بنیادی وجود دارد و با این حال می توان گفت که هر بیماری که آسیب سلولی داشته باشد، از طریق سلول‌های بنیادی درمان می شود.

وی افزود: با وجود شرایط بحرانی شیوع کرونا در کشور، تعداد موارد ذخیره‌سازی خون بند ناف در سال جاری با رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با اشاره به فعالیت ۹ ساله نمایندگی خون بند ناف جهاد دانشگاهی در این استان، بیان کرد: این نمایندگی از سال ۱۳۹۲ تاکنون در جهاد دانشگاهی استان در حال خدمت‌رسانی است.

منصفی‌راد ادامه داد: تاکنون بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ مراجعه به این مرکز صورت گرفته و بیش از یک‌هزار نمونه از استان سمنان در بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی ذخیره‌سازی شده است.

وی با تأکید بر اینکه خدمات ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزادان در تمام شهرستان‌های استان سمنان ارائه می‌شود، اضافه کرد: با توجه به برخورداری نمایندگی از نیروی مجرب در زمینه ژنتیک، مهم‌ترین وظیفه این نمایندگی اطلاع‌رسانی، جمع‌آوری خون، ارتباط خوب و مستمر با جامعه و ارسال نمونه خون بند ناف خانواده‌های متقاضیان است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره پزشکی و اطلاع‌رسانی در زمینه کاربردها و مزایای سلول‌های بنیادی خون بند ناف به مراجعان و برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه فواید ذخیره‌‌سازی خون بند ناف برای مادران باردار و زوجین از مهم‌ترین اقدامات دفتر نمایندگی استان سمنان بوده است.

منصفی‌راد افزود: همچنین برگزاری جلسات توجیهی برای کارمندان ادارات دولتی و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های جمعی و پخش بروشورهای آموزشی و ارائه خدمات مشاوره حضوری در تمامی مطب‌های زنان و زایمان و مطب‌های رادیولوژی از دیگر اقدامات دفتر نمایندگی استان سمنان بوده است.

وی از امکان ارائه تسهیلات بانکی مناسب به متقاضیان ذخیره‌‌سازی خون بند ناف در استان سمنان خبر داد و گفت: کسب عناوین نمایندگی برتر در کشور در سال ۹۷، مدیر نمایندگی خون بند ناف برتر کشور در سال ۹۵، بیشترین درصد رشد نمونه‌های فریزشده در سال ۹۵ و بیشترین درصد رشد ثبت قراردادهای اینترنتی در کشور در سال ۹۸ از جمله موفقیت‌ها و عناوین کسب‌شده توسط نمایندگی خون بند ناف جهاد دانشگاهی استان سمنان در کشور است.

در این نشست که مدیران کنترل و کیفیت نمایندگی‌های خون بند ناف رویان کشور حضور داشتند، از کارشناسان و خون‌گیران نمایندگی خون بند ناف جهاد دانشگاهی استان سمنان تجلیل شد.

انتهای پیام/2568/س/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه