تقدیم استوارنامه سفیر آکردیته ایران به پادشاه لسوتو/ استقبال از حضور شرکت‌های ایرانی

پادشاه لسوتو در مراسم دریافت استوارنامه سفیر آکردیته جمهوری اسلامی ایران در این کشور ضمن تأکید بر گسترش روابط اقتصادی، از حضور شرکت‌های ایرانی در این کشور استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، مهدی آقاجعفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی و سفیر آکردیته ایران در لسوتو امروز (پنجشنبه) ۲۷ مرداد ماه استوارنامه خود را تقدیم پادشاه لسوتو کرد.

وی در این خصوص در صفحه اینستاگرامش با اشاره به ملاقاتش با وزیر خارجه لسوتو و تسلیم رونوشت استوارنامه نوشت: با وزیر خارجه لسوتو در خصوص تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های دوجانبه و چندجانبه و به‌ویژه همکاری در محافل بین‌المللی گفت‌وگو کردیم. سپس طی مراسمی استوارنامه خود را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران به پادشاه لسوتو آقای «لتسی سو» تقدیم کردم و پس از آن در گفت‌وگو با پادشاه و با حضور وزیر خارجه، راه‌های توسعه روابط بین دو کشور به‌خصوص روابط اقتصادی، حضور شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های زیرساختی آن کشور و همچنین همکاری در زمینه‌های بهداشتی و مقابله با کرونا را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار دادیم.

 

 

آقاجعفری همچنین در این سفر با «ماجرو» نخست وزیر لسوتو ملاقات و درباره زمینه‌های همکاری اقتصادی دو کشور گفت‌وگو کرد.

وی همچنین در این باره خاطرنشان کرد: در هر سه ملاقات مقامات لسوتو به گرمی از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران و گسترش همکاری‌ها و همچنین حضور شرکت‌های ایرانی در این کشور استقبال کردند. 

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد،  سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی، در کشورهای موزامبیک، آنگولا‌، لسوتو و اسواتینی نیز سفیر آکردیته یا غیرمقیم است.

لسوتو کشوری محصور در خشکی واقع در جنوب آفریقا است و غیر از آفریقای جنوبی با هیچ کشور دیگری مرز مشترک ندارد. این کشور دارای ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت است که اغلب ساکنان آن به دامپروری و کشاورزی مشغول هستند. لسوتو همچنین دارای معادن غنی الماس و ذغال سنگ است.

انتهای پیام/
 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه