کاهش ۲۰ روزه ترانزیت کالا با تکمیل قطعه پایانی کریدور شمال به جنوب

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در روند تکمیل راه آهن رشت_آستارا گفت: با تکمیل این مسیر ریلی انتقال بار از مبدأ هلسینکی فنلاند تا بنادر جنوبی کشور بیش از ۲۰ روز کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از رشت، خیرالله خادمی امروز در جلسه جمع‌بندی راهکارهای تسریع عملیات اجرایی راه آهن رشت- آستارا با بیان اینکه راه آهن رشت_آستارا منجر به رشد اقتصادی منطقه در دراز مدت و میان مدت می‌شود، اظهار کرد: گیلان یکی از استان‌های مهم به لحاظ اقتصادی و آن هم به واسطه همسایگی با کشورهای حاشیه دریای خزر است. 

وی با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در روند تکمیل راه آهن رشت_آستارا گفت: این راه‌آهن قطعه پایانی کریدور ریلی شمال- جنوب کشور و حلقه واسط کل شبکه راه‌آهن ایران به کشورهای حوزه قفقاز، روسیه و در نهایت اروپا است که نه تنها بخش مهمی از شبکه ریلی داخلی کشور که نیاز بین‌المللی است بلکه می‌تواند منجر به افزایش صادرات و ترانزیت کالا در کشور شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم توجه استملاک اراضی طرح که نیازمند اعتبار هنگفتی است، افزود: مهمترین علت برگزاری این نشست را بررسی راهکارهای موجود در تسریع عملیات اجرایی و جمع‌بندی فنی این پروژه است. 

خادمی یکی از مشکلات بر سر راه تکمیل راه آهن رشت_آستارا را مسائل زیست محیطی برشمرد و بیان کرد: باید در این جلسات راهکارهای استملاک اراضی طرح که نیازمند اعتبار هنگفتی است بررسی شود تا تملک اراضی مسیر پروژه به ویژه در زمین‌های زراعی و مسکونی در تعامل کامل با مردم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برای انجام پروژه عظیم راه آهن رشت_آستارا نیازمند استفاده از روش‌های نوین هستیم، تصریح کرد:  به منظور اتمام این ابر پروژه راه آهن کشور که از نظر عملیات ریلی و اعتبار مورد نیاز در نوع خود مثال زدنی است نیازمند بهره‌مندی از روش‌های نوین و فناوری‌های روز دنیا هستیم و در حوزه طراحی، مهندسی و تملک اراضی با روش‌های نوین امکان تکمیل عملیات اجرایی این طرح در کوتاه‌ترین زمان ممکن میسر می‌شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزایای تکمیل و بهره‌برداری از راه آهن رشت_آستارا گفت: با تکمیل این مسیر ریلی انتقال بار از مبدأ هلسینکی فنلاند تا بنادر جنوبی کشور بیش از ۲۰ روز کاهش پیدا می‌کند و این اقدام با توجه به موقعیت خاص ژئوپلیتیکی ایران درآمد ارزی بالایی برای کشور به همراه دارد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه