۴۰ درصد عامل بیکاری عدم داشتن مهارت است

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه۴۰ درصد عامل بیکاری عدم داشتن مهارت است، گفت: کارآفرین مهم‌ترین افراد است که اشتغال ایجاد می‌کند و فقر را از بین می‌برد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از تبریز، اصغر عابدزاده اندریان، سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و‌ سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران برگزار شد، اظهار داشت: جوانان سرنوشت‌ساز هستند، جوان امیدوار، انرژی‌دار، رشدکننده در هویت، ترسیم‌کننده آینده است ولی هر جوان در قبال کشور خود وظایفی دارد و مسؤولان نیز در مقابل آنها وظایفی دارند. 

وی با اشاره به حدیثی از نبی اکرم(ص) مبنی بر اینکه حلال‌ترین روزی یک انسان همان روزی حاصل از دسترنج‌اش است، گفت: ایشان در حدیثی دیگر فرموده‌اند که هر کسی در امر دنیا کسل باشد در همه کارهایش کسل خواهد بود. 

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان افزود: بیکاری آبستن حوادث و ایجادکننده فاصله طبقاتی است؛ اعتماد را از بین می‌برد و پشتکار و همبستگی را کاهش می‌دهد. 

وی با بیان اینکه بیکاری یکی از مهم‌ترین عوامل فقر است، گفت: این فقر است که بد است و باید جلوی فقر را بگیریم زیرا خود شخص فقیر که آدم بدی نیست. 

عابدزاده  با بیان اینکه۴۰ درصد عامل بیکاری عدم داشتن مهارت است، افزود: کارآفرین مهم‌ترین افراد است که اشتغال ایجاد می‌کند و فقر را از بین می‌برد. 

وی با بیان اینکه کارآفرین شاداب و جذاب و پر از احساس مسوولیت نسبت به کشور است، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی یعنی دانشگاهی است که مهارت‌افزا و شغل‌محور است. 

عابدزاده افزود: رسالت اصلی این دانشگاه مهارت‌افزایی است و حدود ۷۰ درصد رشته‌ها کاردانی و ۳۰ درصد کارشناسی است و با شعار یک نفر یک شغل مهارت پیش می‌رود. 

وی گفت: حدود ۸۰ هزار نفر دانش‌آموخته از این دانشگاه در استان مهارت کسب کرده‌اند. 

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه این دانشگاه موسسه خصوصی و انتفاعی نیست، گفت: انتفاع اجتماعی، نفع جامعه و خلاقیت جوانان در این دانشگاه ایجاد می‌شود. 

وی یادآور شد: رشته‌ها و دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی در خود صنعت و دستگاه اجرایی است و یک دانشجو از ابتدا در داخل صنعت قرار دارد. 

عابدزاده به روز ثبت‌نام این دانشگاه در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در ۱۱ رشته کاردانی و ۹۲ رشته کارشناسی از اول شهریور تا چهارم شهریور در آدرس اینترنتی سنجش آماده ثبت‌نام است. 


انتهای پیام/۶۰۰۳۰

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه