سازمان‌ملل: جهان تا بدین اندازه غرق در مشکلات نبوده است

معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه در سخنرانی گفت که طی 40 سال کار بشردوستانه که انجام داده به یاد ندارد جهان تا بدین اندازه غرق در مشکلات بوده باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «مارتین گریفیتس» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری در سخنانی به حل مشکل صادرات غلات اوکراین از طریق بندر اودسا اشاره کرد.

وی در سخنرانی خود گفت: «مناقشات، گرسنگی، بحران اقلیمی، خشکسالی، فقر و همه گیری کرونا. در بیش از 40 سال کار بشردوستانه به یاد ندارم که جهان تا این اندازه غرق در مشکلات بوده باشد. جهانی که نیازی مبرم به اقدام برای حل مشکلات دارد. در حال حاضر، 303 میلیون نفر نیازمند کمکهای بشردوستانه هستند و این یک رکورد تاریخی به شمار می‌آید».

گریفیتس اضافه کرد: «با وجود این تصویر تلخ، همچنان امیدوار هستیم و حتی در اعماق ناامیدی و تفرقه، بارقه‌هایی از امید وجود دارند».

این مقام سازمان ملل افزود: «ما می‌توانیم از پیشرفت‌های سیاسی در بحران‌های بی رحمانه و خونینی مانند یمن، جایی که آتش بس برقرار شده و باعث ناپدید شدن ترس مداوم از خشونت شده، الهام بگیریم».

وی در پایان گفت: «در گرامیداشت روز جهانی بشردوستی، یاد در گذشتگان را پاس داشته و همه انسان دوستانی که با هم این ماموریت را انجام می‌دهند تجلیل می‌کنیم».

از سوی دیگر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه گفت که پس از حمله روسیه به اوکراین با لحظه خطرناکی در قاره اروپا مواجه هستیم.

وی در ادامه سخنانش به تنش میان صربستان و کوزوو نیز اشاره کرد و گفت سران صربستان و کوزوو در جریان نشست بروکسل به توافقی نرسیدند اما موافقت کردند که گفت‌وگوها را طی روزهای آتی ادامه دهند.

انتهای پیام/.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه