برای آحاد مردم جامعه کلاس‌های سواد رسانه‌ای برگزار شود

امام جمعه چادگان با اشاره به ۲۹ مرداد ماه روز جهانی فضای مجازی، خواستار برگزاری کلاس‌های سواد رسانه‌ای برای آحاد مختلف جامعه، در مدارس، خوابگاه‌ها و... شد و گفت: این کار مصداق بارز جهاد تبیین است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمحمود بنی‌جمالی امام جمعه شهرستان چادگان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به اقدام شجاعانه جوان لبنانی در احیای فتوای تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر ارتداد سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی اظهار داشت: انتشار این خبر جهان را در بهت و حیرت فرو برد که چگونه فتوای یک فقیه و مرجع بعد از گذشت ۳ دهه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به سناریوهای غرب در مقابله با تشیع و گسترش اسلام خاطر نشان کرد: از جمله اقدامات غرب برای مقابله با اسلام، اقدام این فرد در انتشار رمانی سراسر توهین‌آمیز و تهمت در رابطه با نبی مکرم اسلام(ص) بود و بعد از آن نیز انتشار کاریکاتورهای موهون، انتشار مستندی موسوم به فتنه، آتش کشیده شدن قرآن توسط یک کشیش مسیحی در سال ۲۰۱۲، ساخت فیلم برائت از مسلمانان و مواردی از این قبیل بود که با این اقدامات خواهان محک زدن غیرت مسلمانان هستند. 

بنی‌جمالی افزود: هربار همه این جسارت‌ها با مقابله مسلمانان و علما و مراجع در سراسر جهان همراه بوده است، مسلمانان این جسارت‌ها را برنمی‌تابند و اگر کسی بخواهد جسارت کند جان سالم به در نخواهد برد، فتوای مراجع قدرت نرم مسلمان و شیعه است.

امام جمعه چادگان با یادآوری اینکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها برای جان هیچکس ذره‌ای ارزش قائل نیستند و تا زمانی که برای آن‌ها منفعت داشته باشند از آن‌ها حمایت می‌کنند و الا آن‌ها را حذف می‌کنند، ادامه داد: دو تحلیل پیرامون این ترور وجود دارد، یکی اینکه این جوان لبنانی در جهت تحقیق فتوای مرجعیت این اقدام را انجام داده و دیگری احتمال ترور توسط خود آمریکایی‌ها در آستانه لغو تحریم‌ها و مذاکرات در جهت به چالش کشیدن امنیت جانی خود توسط مسلمانان و پرونده‌سازی علیه ایران است که در این صورت حذف فیزیکی افراد و نزدیکان آن‌ها با وجود خدمات بسیار و حفاظت‌های بسیار خیلی راحت انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قاتلان حاج قاسم بدانند در هر سوراخی خزیده باشند آن‌ها را به اشد مجازات خواهند رساند.

بنی‌جمالی با اشاره به ۲۹ مرداد ماه روز جهانی فضای مجازی، خواستار برگزاری کلاس‌های سواد رسانه‌ای برای آحاد مختلف جامعه، در مدارس، خوابگاه‌ها و... شد و خاطرنشان کرد: این کار مصداق بارز جهاد تبیین است.

امام جمعه چادگان با اشاره به روز جهانی مسجد افزود: مسجد نمازخانه نیست، کارکرد مساجد را نباید فقط به نماز خواندن تنزل داد، مساجد سنگر هستند؛ مساجد دانشگاه هستند و کارکردهای متنوعی دارند و باید مساجد را به خاستگاه اصلی خود بازگردانیم.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ق/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه