سامانه فضای دیجیتال کاشان اجرایی می‌شود

امام جمعه کاشان گفت: شناسنامه‌دار شدن فعالان فضای مجازی و پیگیری تخلفات در فضای مجازی کاشان از کاربرد‌های سامانه فدک است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از کاشان، حجت‌الاسلام سید سعید حسینی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کاشان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان با اشاره دعای ۲۲ صیفحه سجادیه اظهار داشت: خدایا سینه و قلبم را از حسادت سالم کن نسبت به هیچکس حسادت نکنم و اگر به کسی نعمتی مادی و معنوی عطا کردی به او حسادت نورزم، بلکه بگویم خداوندا بهتر از این را به من عطا فرما.

 از حوادث تاریخی همچون کودتای ۲۸ مرداد باید عبرت گرفت

وی با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ ابراز داشت: از حوادث تاریخی باید عبرت گرفت، در روزنامه‌های آن زمان عکس آیت‌الله کاشانی را بر روی منبر می‌کشیدند در حالی که دستی یک کیسه پولی را به ایشان می‌دهد و آن دست پرچم انگلستان بود؛ روشنفکران با جدایی از روحانیت در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲  نتیجه آن را هم دریافت کردند.

حسینی با بیان اینکه اعتماد به آمریکا با شکست همراه است، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که مصدق یک اشتباه تاریخی انجام داد و آن تکیه بر آمریکا بود، زمانی که در ماجرای ملی شدن نفت تحت فشار انگلستان قرار گرفت به جای کمک خواستن از ملت، آیت‌الله کاشانی و قدرت عظیم معنوی روحانیت به آمریکا پناه برد، نتیجه‌اش را هم دید.

امام جمعه کاشان منزوی کردن نیرو‌های انقلاب را یکی دیگر از عبرت‌های تاریخی کودتای ۲۸ مرداد دانست و افزود: از اشتباهات ملی گرا‌ها در ماجرای کودتای ۲۸ مرداد، ناجوان‌مردی و عناد نسبت به جمعیت فدائیان اسلام و شهید نواب صفوی بود.

وی ضمن اشاره به نادیده گرفتن ریشه فساد یعنی شخص محمدرضا شاه توسط انقلابیون و جناح‌های سیاسی و مذهبی گفت: انقلابیون و جناح‌های سیاسی و مذهبی معلول را دیدند و ریشه فساد که شخص محمدرضا شاه بود را ندیدند و برای تشکیل حکومت اسلامی نیز تلاش نکردند.

حسینی ادامه داد: امام راحل(ره) از این واقعه عبرت گرفتند و زمانی که امام موسی صدر در نجف خدمت ایشان رسید و وضعیت جهان اسلام، اوضاع فلسطین و اسراییل غاصب را برایشان تشریح کرد، امام فرمودند «بگذارید ابتدا در ایران یک حکومت اسلامی ایجاد بکنیم»، یعنی اول یک باید یک پایگاه در ایران تشکیل بدهیم بعد به کمک فلسطین برویم.

امام جمعه کاشان با اشاره به ۲۹ مرداد روز جهانی دنیای مجازی گفت: همه‌ انسان ها تمایل به ارتباط با دیگران و دنیا دارند و امروز این ارتباطات امری جهانی شده است، انتقال سریع و به لحظه اطلاعات در سراسر جهان از دستاورد‌های فضای مجازی است اما دشمن با استفاده از همین شبکه‌های اجتماعی برای نابودی ایمان در نسل انقلابی ایران تلاش می‌کند.

سامانه فدک، فضای دیجیتال کاشان، اجرایی می‌شود

وی ضمن اشاره به برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با موضوع فضای مجازی شهرستان کاشان به ارائه توضیحاتی درباره سامانه فدک، فضای دیجیتال کاشان، پرداخته و افزود: با راه‌اندازی سامانه فدک در کاشان، ضمن بهره‌مندی از خدمات متنوع ارشادی، تبلیغ معارف، بخشی نیز برای ارسال گزارش‌های مردمی از منکرات و رسیدگی آن در حوزه مرتبط در نظر گرفته شده است؛ دادستان یا نماینده‌ او این گزارشات را بررسی کرده و برای اجرا متناسب با موضوع گزارش آن را به متولیان مربوطه ارجاع می‌دهد.

حسینی با اشاره به اینکه برخی افراد بدون دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط به انجام فعالیت‌های حرام در فضای مجازی کاشان روی آورده‌اند، افزود: شناسنامه‌دار شدن فعالان فضای مجازی و پیگیری تخلفات در فضای مجازی کاشان از کاربرد‌های سامانه فدک است.

امام جمعه کاشان بر راه‌اندازی اینترنت ملی و شبکه‌های اجتماعی ایرانی و نظارت جدی بر شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی تأکید کرد و خاطرنشان کرد: هدف از راه‌اندازی اینترنت ملی و شبکه‌های اجتماعی ایرانی تعطیل شدن کسب و کار‌های مجازی نیست، بلکه هدف و اولویت نخست تقویت ایمان خانواده‌ها است.

وی ضمن اشاره به سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی، روز جهانی مسجد و هفته بزرگداشت جهانی مسجد تصریح کرد: مساجد در نشر معارف، حل معضلات، مشکلات، آسیب‌های اجتماعی و نظامی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

حسینی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را یادآور شد و تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه جهاد اسلامی فرمود که هر زمان که گروه‌های مقاومت اراده کند می‌تواند بینی دشمن را به خاک بمالد و این نشان از قدرت گروه‌های مقاومت است، مقاومت فلسطین رو به قدرت و رژیم صهیونیستی رو به زوال است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ق/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه