سید حسن نصرالله: ۴۰ سال پیش امام خمینی(ره) یک تصمیم تاریخی بزرگ گرفت

سخنرانی دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان در مراسم کلنگ‌زنی مرکز گردشگری و جهادی «جنتا» آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، سید «حسن نصرالله» دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان گفت که بحث ما درباره اصل ایجاد یک مرکز در البقاع نبود چرا که این کمترین وظیفه در قبال تاریخ و فداکاری‌ها نبود بلکه همواره بحث درباره این بود که این مرکز کجا احداث شود؟ زمان زیادی برای انتخاب این مکان نیاز ندارشتیم و جنتا را انتخاب کردیم.

وی گفت: ما از سال‌ها پیش به فکر ایجاد یک مرکز گردشگری و جهادی در البقاع بودیم و ما تجربه موفقیت‌آمیزی در ایجاد مرکزی در ملیتا در جنوب داریم و ایجاد مرکز در البقاع حداقل وظیفه ما در قبال خاطرات، تاریخ و اهالی این منطقه است و ما جنتا را انتخاب کردیم اما چرا جنتا؟

نصرالله افزود: جنتا حقیقا اردوگاه آموزشی بود اما محل عبادت، پاسخگویی، تدارکات و ملاقات و آشنایی رزمندگان از سراسر مناطق لبنانی بود و ما می‌دیدیم که چگونه برادران یکدیگر را در آغوش گرفته و با اشک از یکدیگر خداحافظی می‌کنند. اینجا اشک‌هایی از ترس خدا و عشق به حسین (ع) و نیز خون‌هایی در راه خدا در بمباران اسرائیلی ریخته شده و از اینجا بود که مردان خدا به راه افتاده و معجزه‌ کردند.

وی گفت: برگردیم به ۴۰ سال پیش و به دنبال یورش اسرائیل به لبنان، معلوم نبود این یورش تا کجا پیش خواهد رفت، در آن ایام حضرت امام خمینی(ره) یک تصمیم تاریخی بزرگی گرفت و یک نیروی طلیعه‌دار را به سوریه و یک هیأت عالی رتبه را برای دیدار با حافظ اسد رئیس جمهور وقت این کشور به دمشق اعزام کرد. تصمیم گرفته شد که نیازی به آمدن نیروهای ایرانی به سوریه برای دفاع از آن و بقیه اراضی لبنانی که خارج از یورش اسرائیل باقی مانده بود، وجود ندارد گرچه ایران در جبهه‌ای به طول هزاران کیلومتر علیه صدام که از حمایت سخاوتمندانه آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برخوردار بود، می‌جنگید.   

 

در حال تکمیل...

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه