ترامپ به دنبال دیدار با هیلاری کلینتون بود

«جَرِد کوشنر» داماد رئیس‌جمهور سابق آمریکا در کتاب خاطرات خود نوشت دونالد ترامپ برای مهیا شدن دیدار با هیلاری کلینتون، به دخترش دستوری ویژه داده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در شرایطی که اختلافات حزبی بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها یک فضای به شدت دو قطبی در آمریکا ایجاد کرده است، داماد دونالد ترامپ از تلاش ترامپ برای دیدار با هیلاری کلینتون خبر داد.

منابع رسانه‌ای در آمریکا بخش‌هایی از کتاب «شکستن تاریخ: خاطرات کاخ سفید» جرد کوشنر شوهر ایوانکا ترامپ را منتشر کردند؛ کتابی که قرار است روز سه شنبه هفته جاری به صورت عمومی وارد بازار شود.

کوشنر که در زمان ریاست جمهوری چهار ساله دونالد ترامپ به عنوان مشاور ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید مشغول به کار بود، در این کتاب روایت حضورش در کاخ سفید را ارائه داده است.

انتشار بخش تازه‌ای از کتاب جرد کوشنر در حالی منتشر می‌شود که بعد از خروج او و همسرش از کاخ سفید، در خبرها آمده بود شرکت وی ۲ میلیارد دلار سرمایه از سوی «محمد بن سلمان» ولی‌عهد ۳۶ ساله عربستان سعودی دریافت کرده است.

به گزارش «هیل»، کوشنر در بخشی از کتاب خاطرات خود خبر داده که دونالد ترامپ بعد از پیروزی بر هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ به دخترش ایوانکا دستور داده بود تا دیدار ترامپ و کلینتون را مهیا کند.

به نوشته داماد ترامپ، دستور رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دخترش درباره مهیا کردن دیدار با هیلاری کلینتون نامزد ناکام دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶، تلاش برای ایجاد «رابطه‌ دوستانه» بین او و کلینتون بود.


جرد کوشنر، ایوانکا و دونالد ترامپ

 

داماد و مشاور ویژه رئیس‌جمهور سابق آمریکا مدعی شده که دونالد ترامپ روزهای قبل از ورود به کاخ سفید و آغاز ریاست جمهوری خودش، «واقعا می‌خواست که به متحد کردن کشور کمک کند».

کوشنر همچنین خبر داد، دونالد ترامپ از دخترش ایوانکا خواست با «چلسی کلینتون» دختر هیلاری کلینتون و دوست قدیمی خودش تماس بگیرد تا مقدمات دیدار دونالد ترامپ با هیلاری کلینتون و شوهرش بیل کلینتون فراهم شود.

در کتاب خاطرات شوهر ایوانکا ترامپ آمده است: «او (دونالد ترامپ) حتی به ایوانکا گفت که هیلاری و بیل (کلینتون) را طی هفته‌های آینده برای ضیافت شام دعوت کند».

به ادعای جرد کوشنر، به رغم تماس دختر ترامپ با دختر کلینتون، به دلیل حمایت نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ از به چالش کشیدن نتیجه این انتخابات، دیداری بین آنها انجام نشد.

داماد ترامپ در کتاب خاطراتش نوشت: «ایوانکا به چلسی (دختر هیلاری و بیل کلینتون) زنگ زد اما چند روز بعد، هیلاری از اقدام جیل استاین (نامزد حزب سبزها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶) برای به چالش کشیدن انتخابات حمایت کرد و به همین دلیل، ترامپ به اقدامش برای نزدیک شدن به (هیلاری کلینتون) پایان داد».

انتشار بخش‌هایی از کتاب جرد کوشنر با موضوع تلاش پدر خانم او برای دیدار با هیلاری کلینتون در شرایطی انجام شده که پیشتر «ماری ترامپ» برادرزاده رئیس جمهور سابق آمریکا گفته است، احتمالاً کوشنر عامل لو رفتن وجود اسناد محرمانه در عمارت «مارا ئه لاگو» است.

نشریه «نیوزویک» گزارش داده بود، ماری ترامپ در یک مصاحبه درباره اینکه چه کسی وجود اسناد محرمانه در عمارت اعیانی دونالد ترامپ را گزارش کرده گفت: «انتخاب میان افراد سخت است».

ماری ترامپ افزود: «فکر می‌کنم باید خیلی دقیق این را در نظر بگیریم که چرا جرد (کوشنر) دو میلیارد دلار پول گیرش آمد. باید با دقت ببینیم که چرا او طی ماه‌های گذشته ساکت بوده و باید به این فکر کنیم که چه کسی می‌تواند در لو دادن ترامپ نقش مهمی داشته باشد تا خودش را از دردسر نجات داده یا دستکم مخمصه‌ای که در آن قرار دارد کمتر کند».

رسانه‌ای شدن این بخش از کتاب داماد رئیس‌جمهورسابق آمریکا در شرایطی انجام شده که دونالد ترامپ بارها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ و حین چهار سال ریاست جمهوری خودش، بارها با الفاظی از قبیل «هیلاری حقه‌باز» به رقیب دموکراتش تاخته بود.

انتهای پیام/م/ ت 26

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه