10 سد معیشتی استان اردبیل در سال جاری افتتاح می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افتتاح ۱۰ سد معیشتی مهم استان اردبیل در سال جاری خبر داد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد اردبیل، نادر تقی‌زاده ظهر امروز در آغاز بهره‌برداری از سد معیشتی روستای قره‌چی‌سفلی و ۶ طرح اقتصادی و عمرانی، اظهار کرد: در سطح استان اردبیل ۳۰ طرح سد و استخر معیشتی ناتمام وجود دارد.

وی افزود: شاخص‌ترین سد معیشتی راکد استان اردبیل، سد روستای قره‌چی‌سفلی با ۲۲ هزار متر مکعب که از سال ۸۹ راکد بود با پیگیری‌های ویژه استاندار اردبیل در طی ماه‌های اخیر، این سد معیشتی پس از یک دهه راکد بودن، با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۶۰ نفر به بهره‌‌برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: در هفته دولت سال‌جاری، ۷ سد معیشتی و در دهه فجر ۳ سد دیگر مورد بهره‌برداری خواهد رسید.

تقی زاده بیان کرد: در هفته دولت سال‌جاری، چندین پروژه مهم در شهرستان مشگین‌شهر با اعتباری به ارزش ۳۳۸ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی ۳۲۵ نفر اعم از پرورش مرغ گوشتی با تولید ۲۰ هزار قطعه، ۵ پروژه در حوزه آبرسانی و استخر و سد معیشتی افتتاح خواهد شد.

وی گفت: ایستگاه پمپاژ آب در بخشی از شهرستان مشگین‌شهر که سال ۹۸ از ردیف بودجه حذف شده بود با اعتبار ردیف بودجه ۱۰۰ میلیارد ریالی، ۵۰۰ هکتار زمین را تحت پوشش قرار خواهد داد.

انتهای پیام/۳۷۲۷/ی

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه