دانشگاه فرهنگیان ورامین راه اندازی می‌شود/ فعالیت برنامه شاد با شروع سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲

مدیرکل آموزش‌وپروش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شهرستان‌های استان تهران‌‌ گفت: علی‌رغم همه محدودیت هایی که در رابطه با فضا مواجه هستیم، مکانی را در ورامین ایجاد کردیم که تحویل دانشگاه فرهنگیان بدهیم.

مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در تهران با اشاره به بسته نشدن برنامه شاد با شروع سال تحصیلی جدید اظهار کرد: به دلیل هزینه ای که برای برنامه شاد شده است به هیچ عنوان حذف نخواهد شد. در هر حال برنامه شاد ظرفیتی است که در دوران کرونا بدست آمده و حتما مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد به طور مثال برای دانش آموزانی که در کلاس درس غایب شوند مطالب در گروه شاد قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به راه اندازی دانشگاه پردیس ورامین گفت: بحث راه اندازی دانشگاه فرهنگیان پردیس ورامین بسیار مهم و اساسی است، مقام معظم رهبری می‌فرمایند که ورود به آموزش و پرورش بهتر است از دانشگاه ها باشد، لذا علی‌رغم همه محدودیت هایی که در رابطه با فضا با آن مواجه هستیم، فضایی در ورامین ایجاد کردیم که تحویل دانشگاه فرهنگیان بدهیم.

مدیرکل آموزش پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: گستره کار شهرستان‌های استان تهران از ملارد تا فیروزکوه و از لحاظ برخوردارترین نقاط، شهریار و اسلامشهر مناطقی هستند که با برخی از مناطق تهران برابری می‌کنند، اما بعضی مناطق مانند جوادآباد که دارای بیش از ۵۰ هزار نیروی انسانی و ۱۱۰۰ دانش آموز هستند نیاز به توجه و رسیدگی بیشتری دارد.

بهرامی بیان کرد: سه کار را به‌عنوان رویکرد اصلی در اداره کل شهرستان‌های استان تهران قرار دادیم، رکن اول این است که فعالیت های تربیتی ترجیح بیشتری نسبت به فعالیت های دیگر داشته باشد، به طور مثال اگر معاون متوسطه برای انجام کاری به مشکل خورده است باید با رویکرد تربیتی انجام دهد و به‌عنوان رکن تربیتی دانش آموزان را با مهارت های پایه تربیت کند‌.

وی در رابطه با رکن دوم خاطرنشان کرد: ابتدایی ترین پیش نیاز ما دسترسی کامل به آمار و فناوری اطلاعات است و رکن سوم استفاده و کمک گرفتن و میدان دادن به جوانان توانمند انقلابی است، در هر جایی که جوانان روی کار آمدند نتیجه مطلوب و قابل رضایتی داشته‌ایم. طبق این ۳ رکن برنامه ریزی‌هایی در رابطه با سال تحصیلی جدید انجام دادیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ضمن اشاره به چالش های موجود گفت: چالش اولی که در آموزش و پرورش وجود دارد چالش نیروی انسانی و سپس به ترتیب چالش فضای آموزشی، چالش اتباع و چالش آسیب های اجتماعی می‌باشد که باعث نگرانی شده است.

بهرامی ادامه داد: مشکل بعدی که وجود دارد بحث سامانه های ما است که کمی مشکل دارند، بحث بعدی نگرانی برای تصدی در پست های اداره است البته چالش های دیگری هم وجود دارد اما این چالش هایی که بیان کردیم از مهم ترین چالش ها بود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه