موکب مردم لارستان در ۲ نقطه کربلا دایر می‌شود

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لارستان گفت: برای نخستین بار در ایام اربعین امسال موکب مردم لارستان در ۲ نقطه کربلا آماده پذیرایی از زوار اباعبدالله الحسین(ع) است.

کریم ناطقی در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در لارستان با بیان اینکه موکبی از طرف مردم شهرها و روستاهای لارستان در اربعین امسال با نام موکب چهارده معصوم(ع) در کربلا دایر خواهد شد، اظهار داشت: این موکب در دو محل «حی‌العباس و روضتین» جهت خدمت به زوار حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلای‌ معلی آماده خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخشی از موکب در منطقه حی‌العباس آماده است و موکب روضتین نیز از ابتدای ماه صفر مراحل تاسیسات آن آغاز می‌شود، افزود: خدمات به زوار از دهم ماه صفر آغاز تا یک روز پس از اربعین عراق ادامه خواهد داشت.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لارستان با اشاره به اینکه برای موکب‌ حی‌العباس متراژ حدود ۶۰۰ مترمربع و موکب روضتین متراژ زمین حدود ۸۰۰ متر مربع از ۲۰۰۰ مترمربع زمین پیش‌بینی شده است، افزود: تعداد نیروهای هر موکب خواهران و برادران حداقل ۲۰ نفر است که در زمینه‌های مختلف فعالیت خواهند داشت.

این مسئول با اذعان به اینکه تمام هزینه‌های راه‌اندازی و اداره این موکب‌ها مردمی است، خاطر نشان کرد: سعی می‌شود هزینه‌های جمع‌آوری شده صرف خرید اقلامی شود که ماندگار باشد و بتوان برای چند سال در موکب مورد استفاده قرار داد.

ناطقی با بیان اینکه وسایل پذیرایی توسط مردم در اختیار خادمین موکب قرار داده می‌شود، ادامه داد: ایجاد موکب در کربلا توسط لارستانی‌ها امسال برای نخستین‌بار صورت می‌گیرد.

وی مهمترین نیازهای تجهیز و راه‌اندازی این موکب را نذورات وجه نقدی، اقلام خوراکی برنج، روغن، چای، رب گوجه، حبوبات، شکر، قند، لیوان یکبار مصرف، مایع دستشویی و شوینده،‌ ظروف یکبار مصرف، پتو، گلیم، بالشت، آب سردکن، لباسشویی و غیره برشمرد و گفت: علاقه‌مندان جهت هماهنگی می‌توانند با شماره‌های 09171815350 و 09174878130 یا 09171838468 تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات لارستان با همکاری ستاد استان فارس در ساخت صحن حضرت زینب(س) مشارکت دارد، عنوان کرد: این صحن مقدس ظرفیت بیش از ۲۰ هزار زوار را دارد و این مکان در کنار حرم امام حسین(ع) تا تل زینبیه ساخته می‌شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لارستان به طرحی که هموطنان می‌توانند به‌نام خودشان یا درگذشتگان در ساخت صحن حضرت زینب(س) و صحن حضرت امام محمدباقر(ع) در کاظمین سهیم شوند، اشاره کرد و یادآور شد: هر نفر می‌توانذ با پرداخت ۴ میلیون تومان به‌صورت نقد یا به‌صورت اقساط ۳ الی ۵ ساله که با در اختیار قرار دادن وام از طریق بانک رسالت توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس صورت می‌گیرد و در قبال آن سندی به نام سند افتخار به‌نام آن فرد یا افراد صادر و به همراه تربت خاص حرم امام حسین(ع) که از قسمت پایین حرم و در فاصله ۴ متری تهیه شده در اختیار شان قرار خواهد گرفت.

ناطقی اضافه کرد: طرح بعدی که همه می‌توانند سهیم شوند طرحی است که در آن تمام اعضای خانواده، هر نفر ۱۰ هزار تومان به حساب ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان واریز می‌کنند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه