بچه‌هایی که قلک‌های خود را برای پیاده‌روی اربعین شکستند +عکس و فیلم

هیأت نوگلان حسینی قم که در حوزه کودکان فعالیت می‌کند، در آستانه اربعین حسینی، پویشی راه‌اندازی کرد تا دانش‌آموزان دبستانی، پول‌های توجیبی خود را در قلک‌هایی جمع کنند و به پیاده‌روی اربعین کمک کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، هیأت نوگلان حسینی قم، سه سال است که فعالیت خود را با تمرکز روی کودکان دبستانی آغاز کرده است. کودکان این هیأت که روزی کلاس اول دبستان بودند، کنار هم رشد کردند و آماده ورود به سال چهارم دبستان هستند. این هیأت هر هفته چهارشنبه‌ها برای این بچه‌ها با حضور خانواده‌هایشان مجلس روضه دارد و در کنار آن تلاش می‌کند روند تربیتی آنان را پیش ببرد.

راه‌اندازی پویشی برای کمک کودکان به اربعین

در آستانه اربعین حسینی، این هیأت تصمیم گرفت پویشی راه اندازی کند تا کودکان پول‌های توجیبی و پس‌اندازهای خود را برای خدمت به زوار حسینی جمع کنند. از ۵۰ روز پیش، قلک‌هایی تهیه و در یکی از جلسات هفتگی هیأت به کودکان اهدا شد. کودکان ابتدا تصویری از حرم و یا پیاده‌روی اربعین را روی قلک‌ها نقاشی کردند تا انس و الفت بیشتری با آن داشته باشند. به اصطلاح بچه‌ها، قلک‌ها اربعینی شد.


نقاشی‌های کودکان روی قلک‌ها

کودکان پول‌هایشان را نذر اربعین کردند

از آن روز به بعد، خانواده‌ها به این بچه‌ها پول توجیبی می‌دادند تا در قلک‌های خود بیندازند. در نهایت، چهارشنبه گذشته و در جلسه هفتگی این هیأت، بچه‌ها قلک‌های خود را آوردند و در حسینیه شکستند و پول‌های جمع‌آوری شده را به هیأت دادند.

کمک به موکب تخصصی کودک در مسیر نجف به کربلا 

پول‌های این بچه‌ها بناست به به یک موکب تخصصی کودک در مسیر نجف به کربلا هدیه شود تا این کودکان هم به سهم خود نذری برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی و مراسم زیارت اربعین داشته باشند.

کی گفته که عشق، فقط واسه آدم بزرگاست

چندی پیش رضا هلالی مداحی اهل بیت(ع) نماهنگ «نمره عالی» را منتشر کرده بود و در آن از عشق و علاقه کودکان به امام حسین(ع) گفته بود. در بخشی از این نماهنگ آمده بود: «کی گفته که عشق، فقط واسه آدم بزرگاست/ من خودمم از قبل دبستان، دلم امام حسین می‌خواست» این بچه‌ها نشان دادند عشق و علاقه به سیدالشهدا واقعاً سن و سال ندارد. حال این صوت این اثر هلالی، زینت بخش فیلم تلاش‌های این کودکان شده است.

 

 

نماهنگ تهیه شده از این پویش با نوای رضا هلالی

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه