راه‌اندزای اولین مرکز رشد مهارتی استان در دانشگاه فنی حرفه‌ای یزد

اولین مرکز رشد مهارتی استان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد همزمان با هفته دولت با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهور در این استان افتتاح شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در یزد، سید مسعود عظیمی، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح اولین مرکز رشد مهارتی استان که در دانشگاه فنی و حرفه ای یزد برگزار شد، اظهار کرد: یزد از جمله استانهای پیشتاز در حوزه علمی و فناوری است که امیدواریم بتوانیم با برنامه های توسعه ای که در قالب طرح یزد نوین تدوین شده است به الگویی پایدار برای کشور تبدیل شویم.

وی با بیان این‌که زمینه لازم برای ایجاد صندوق‌های پژوهش و فناوری در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای  باید در جهت توسعه چنین مراکزی در کشور فراهم شود، افزود:‌ در حال حاضر ۱۰ مرکز فناوری درحوزه های مختلف وجود دارد که به عنوان طرح‌های اولویت‌دار استان مد نظر برنامه تحولی یزد نوین قرار گرفته است.

معاون استاندار یزد  پرداختن به حوزه های تخصصی آب و هیدرولوژی، انرژی‌های خورشیدی، نساجی و پوشاک را از جمله موارد توسعه‌ای استان دانست و گفت:‌ برای حرکت رو به توسعه کشور در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی و علمی نیازمند یکسری نوآوری و خلاقیت هستیم و به نظر می رسد دانشگاه فنی و حرفه‌ای موثرترین گزینه در بین دانشگاه‌هاست.

مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد همزمان با ۱۵ مرکز رشد مهارتی در استان‌های مختلف کشور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/الف

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه