آماده‌سازی ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در شهر مهاجران

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مهاجران با بیان اینکه عهده‌دار برنامه‌ریزی برای ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در این شهر هستیم گفت: آماده‌سازی ساخت ۵ هزار واحد مسکونی انجام شده و پیشرفت مطلوبی نیز به همراه دارد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اراک حمید کریمی ظهر امروز در تور رسانه ای بازدید از شهر جدید امیرکبیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ابتدای دهه ۷۰ برنامه‌ریزی ساخت شهر مهاجران به وسعت یک هزار و ۱۳۰ هکتار با جمعیت ۶۰ هزار نفری طراحی شد اظهار کرد: مقرر شده بود سرریز جمعیتی شهر اراک، اسکان کارکنان پالایشگاه و پتروشیمی در این شهر سکونت داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر این شهر پویا سرزنده و جمعیت‌پذیر شده و امروز جمعیتی در حدود  ۲۵ هزار نفر در مهاجران اسکان دارند؛ مطابق سیاست های ابلاغی دولت و وزارت راه و شهرسازی عهده‌دار برنامه ریزی برای ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در شهر مهاجران هستیم که برای فاز اول آماده سازی حدود ۱۰۰ هکتار از آن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مهاجران ادامه داد: تاکنون آماده‌سازی ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در مهاجران انجام شده و پیشرفت مطلوبی نیز به همراه دارد.

کریمی بیان کرد: یکی از شهرهای نسل دوم امیرکبیر است که مکان یابی آن در سال ۱۳۷۱ در شورای عالی شهرسازی مصوب شد؛ رویکرد این شهر علاوه بر جذب سرریز جمعیت نقش منطقه ای و ملی از لحاظ توازن دارد.

وی افزود: شهر امیرکبیر در سال ۸۸ برای جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر برنامه ریزی شد که در حال حاضر حدود دو هزار نفر در این شهر ساکن هستند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مهاجران تصریح کرد: واحدهای مسکونی مسکن مهر آماده سازی شده و بیش از ۹۰ درصد تحویل اهالی شده است.

کریمی با بیان اینکه علاوه بر ساخت مسکن، پروژه های شهرسازی با تمام امکانات زیربنایی و روبنایی در دستور کار قرار گرفت یادآور شد: عملیات ساخت مدرسه، مسجد، درمانگاه، آتش‌نشانی، احیای فضای سبز و... از منابع داخلی شرکت با حمایت مدیران ارشد استان تأمین شده، علیرغم اینکه قانون این مسائل را به صراحت به دستگاه‌های خدمات‌رسان تکلیف کرده است.

وی اضافه کرد: طرح نهضت ملی مسکن در شهر امیرکبیر حدود ۶ هزار واحد مسکونی سهمیه اختصاص پیدا کرده که در این خصوص ۶۰ هکتار زمین آماده سازی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه