شکار راکت‌های هایمارس و اولخای اوکراین توسط ارتش روسیه

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از موفقیت پدافند هوایی روسیه در مناطق عملیاتی و انهدام شماری راکت «اولخا» و «هایمارس» ارتش اوکراین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه گفت پدافند هوایی روسیه ۲۸ راکت «اولخا» و «هایمارس» ارتش اوکراین را در مناطق عملیاتی سرنگون و یک موشک بالستیک «توچکا-یو»  اوکراینی را نیز رهگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت که ۲۸ راکت از سامانه‌های پرتاب راکت چندگانه اولخا و هایمارس در مناطق «ولگینکا»، «نووترویتسکویه» در جمهوری خلق دونتسک، «چرنوبایفکا» در منطقه خرسون، و همچنین بر فراز نیروگاه برق «کاخوفک»ا رهگیری شدند.

وی گفت: «علاوه بر این، یک موشک بالستیک توچکا-یو در هوا در منطقه "نوایا کاخوفکا" در منطقه خرسون سرنگون شد.»

کوناشنکوف همچنین گفت:«پدافند هوایی روسیه همچنین ۶ فروند پهپاد اوکراینی را در مناطق "استارومایورسکه"، "دوکوچایفسک"، "کومسومولسکی"، "ماکسیموفکا" در منطقه خارکف و بلایا کرینیتسا منهدم کرد.»

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این این کشور نیرو اعزام کرد و از آغاز عملیات نظامی  خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند. به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.

یک رسانه آمریکایی به تازگی در زمینه کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین نوشت، هدف رئیس جمهور آمریکا کمک به مجتمع نظامی و صنعتی  آمریکا در بحبوحه تورم و مشکلات داخلی ایالات متحده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه