نشست محرمانه زلنسکی با مقام‌های ارشد امنیتی و نظامی اوکراین

رسانه‌های اوکراینی از نشست محرمانه رئیس جمهور اوکراین با مقام‌های ارشد نظامی و امنیتی این کشور و بررسی آخرین وضعیت نبرد با روسیه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، رسانه‌های اوکراین یکشنبه شب به وقت تهران از نشست محرمانه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با مقام‌های ارشد نظامی و امنیتی این کشور خبر دادند.

به گزارش وبگاه «ریاست جمهوری اوکراین» در این نشست روسای نیروهای مسلح، سازمان های اطلاعاتی، وزارت دفاع، وزارت کشور، نهاد امنیتی اوکراین و سایر مقام‌های نظامی حضور داشتند.

این گزارش حاکیست، حاضران در این نشست که به عنوان «محرمانه» طبقه بندی می‌شود، با شنیدن اطلاعاتی در مورد وضعیت نبرد در جبهه، سایر مسائل امنیتی و دفاعی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این نشست که جزئیات چندانی از آن به بیرون درز نکرده است، مقام‌های ارشد اوکراین به طور جداگانه بر نیازهای ارتش و هماهنگی با شرکای بین المللی اوکراین در سطوح مختلف تمرکز کردند. روند اجرای دستورات قبلی رئیس جمهور اوکراین نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این این کشور نیرو اعزام کرد و از آغاز عملیات نظامی  خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

 

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند. به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.

در رویدادی مرتبط، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه گفت که  پدافند هوایی روسیه ۲۸ راکت «اولخا» و «هایمارس» ارتش اوکراین را در مناطق عملیاتی سرنگون و یک موشک بالستیک «توچکا-یو»  اوکراینی را نیز رهگیری کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه